Nádas Levente gyártási üzletfejlesztési igazgató elmondta, az új jármű karosszériáját a Magyar Autóbuszgyártó Kft. készítette Székesfehérváron, a villamos berendezést a cseh partnernél, a Škoda Electric a.s. cégnél szerelték be és üzemelték be.
Az alacsonypadlós, csuklós, klimatizált, 124 személyes trolibusz csaknem 19 méter hosszú, több mint 2,5 méter széles és akkumulátoros üzemben, felső vezeték nélkül több mint 7 kilométert képes megtenni – tudatta a szakember.
Forrás: szeged.hu |
A Tr187-es típusú troli prototípusának először a kötelező vizsgákon kell megfelelnie, hogy megszerezze a típusbizonyítványt az ősz folyamán. Az új jármű – amely a város lakóinak szavazata alapján piros színű lett – előreláthatólag december közepétől szállíthat utasokat az újonnan kialakított 10-es trolivonalon.
Forrás: szeged.hu |
Botka László, Szeged polgármestere elmondta, az uniós támogatással megvalósuló szegedi tömegközlekedés-fejlesztési projekt a befejezéséhez közeledik. A csaknem 30 milliárd forintos összköltségű program keretében bővítették és korszerűsítették a város villamos- és trolibusz-hálózatát, fejlesztették a járműtelepeket. A projekt részeként új villamosokat és trolibuszokat is vásárolt a város.