Netes népszerűség alapján állít fel naprakész toplistát a StartupRanking.com. Az oldalon kereshetünk országra lebontva, de akár az egész nemzetközi kínálatot is áttekinthetjük.
A startupoknak magukat kell regisztrálniuk, ha szeretnének beszállni a mérésbe. A rendszer később két szám alapján állítja sorrendbe a vállalkozásokat: netes hivatkozások alapján és a közösségi oldalakon észlelhető népszerűség szerint.
Az első esetben figyeli a rendszer, hogy kik, mennyit és milyen minőségben hivatkoznak az adott startupra a világhálón. Számít a cég oldalának SEO-ja, ahogy az is, merre mutatnak rajta a belső linkek. A közösségi oldalon tapasztalható népszerűséget a StartupRanking a Facebook és a Twitter használata alapján számítja ki: hányan likeolják vagy követik az adott fiókokat, milyen tartalom szerepel a falukon és mennyire lép a közönség interakcióba a cégekkel.
Jelenleg az Eventbride eseményszervező startup áll a globális létra legfelső fokán, hajszálnyival alatta a MailChimp nevű hírlevél-szolgáltatás, majd a Behance közösségi/művészeti oldal fut be harmadikként.
Az éppen aktuális állás szerint kis hazánkból 182 startup regisztrálta magát. A magyar dobogó három fokán - milyen meglepő - a jól ismert triumvirátus Prezi-Ustream-LogMeIn áll, őket a Liferay, az ingatlan.com és a NoSalty követi.
A magyar cégek egyébként jól szerepelnek a nemzetközi összehasonlításban: a triónkból a Prezi a tizenegyedik, a Ustream a 33. helyen áll, míg a LogMeIn kereken a századik a többezres listán.
Azért is szépek ezek az eredmények, mert az országok listáján Magyarország mindössze 182 startuppal képviselteti magát, míg például az USA toronymagasan vezet kicsivel több mint 4000 vállalkozással, ami majdnem háromszor annyi, mint a második helyen lévő India, 1300 cége.