2020-ig 5,5 milliárd dollárt fektet be Indiában a PepsiCo, a Pepsi-Cola és a Tropicana gyártója. A PepsiCo hétfői bejelentése válasz a rivális Coca-Cola cég előző évi júniusi lépésére, hogy 2012 és 2020 között 5 milliárd dollárt fektet be Ázsia egyik legnagyobb gazdaságába.
Indra Nooyi, a PepsiCo vezérigazgatója szerint Indiában hatalmas lehetőségek vannak, és az ország vonzó piacot jelent a cég számára. A vállalat egy sikeres üzlet alapjait rakta le az elmúlt években, de még csak a töredékét tudták kihasználni a hosszú távú növekedési lehetőségeknek - közölte az indiai születésű vállalatvezető. A PepsiCo bővíteni akarja a termékei körét, növelni a gyártókapacitását és javítani az értékesítői hálózatát.
A PepsiCo most 38 palackozóüzemet és 3 élelmiszergyárat működtet Indiában, és az országban évi 159 millió dollár bevétele keletkezik. A PepsiCo az indiai középosztály növekvő vásárlóerejére és a régióban tapasztalt növekvő keresletére építi üzleti modelljét. A harmadik negyedévben 7 százalékkal nőttek a PepsiCo italeladásai Ázsiában.
Indiában a piaci szabályozások enyhítésével az elmúlt hónapokban újra erőfeszítéseket tettek, hogy külföldi befektetőket csábítsanak az országba, miután a gazdasági növekedés üteme 5 százalékra lassult, és egyre gyorsul az infláció, így minden befektetésnek megnő a jelentősége.