A Saab tavaly decemberben kért csőeljárást maga ellen, miután november óta nem fizetett bért a Trollhättan-i üzem 3500 alkalmazottjának és több milliárd eurós tartozást halmozott fel beszállítóival szemben. Az autógyár kisebb-nagyobb megszakításoktól eltekintve április óta nem termelt. A Saab többségi tulajdonát 2010-ben vásárolta meg az időközben Swedish Automobile-re keresztelt Spyker Cars a General Motorstól.
A Saab Automobile vezérigazgatója Victor Muller, aki egyben a Swedish Automobile tulajdonosa, több kísérletet is tett a vállalat működési forrásainak előteremtésére kínai - többek között a Youngman - és orosz befektetők bevonásával, ami azonban főként a résztulajdonos General Motors ellenállásán minduntalan meghiúsult. A GM rendre megtagadta azoknak a licenceknek az átadását, amelyek a jelenlegi Saab modellek előállításához kellenek, mert tart a svéd kocsik versenyétől a kínai piacon, ahol a GM-nek igen erősek a pozíciói.
A svéd lapnak a Youngman alapítója elmondta: kész 12 milliárd koronát befektetni új Saab modellek kifejlesztésébe. A Saab már a sokadik nagy nyugati autómárka, amelyet kínaiak vesznek meg: korábban a Volvo, az Aston Martin, a Jaguar és a Land Rover is kínai tulajdonba került.