Két hónappal a Danubius és a Sláger Rádió megszűnése után a magyar rádióhallgatók nagy része továbbra is visszasírja a régi adókat. A KutatóCentrum és a Marketing&Media felmérése szerint a 18-64 évesek kétharmada hiányolja valamelyik csatornát, a Juventus Rádiónak ugyanakkor jót tett az átrendeződés.
A Danubius és Sláger Rádió megszűnése utáni űrt még nem tudta egyetlen csatorna sem maradéktalanul betölteni: a 18-64 éves rádióhallgatók kétharmada hiányolja valamelyik adót – többek között ez derült ki a Kutatócentrum és a Marketing&Media villámkutatásából. Az 1512 fő megkérdezésével zajló felmérés eredménye szerint a Slágert hiányolják többen: a megkérdezettek 58 százalékának hiányzik, míg a Danubius 45 százaléknak.
Ennek részben az az oka, hogy a Danubius népszerű műsorai és műsorvezetői továbbra is hallhatóak az újonnan induló Class FM-en. „A felmérés ideje alatt a Neón újraindult a közkedvelt reggeli műsor, a Bumeráng, ami várhatóan nemcsak a hallgatók hiányérzetét csökkenti majd, de az új adó hallgatottságának is jót fog tenni” – értékelte az eredményeket Barcza Enikő, a KutatóCentrum üzletág igazgatója. A nőket és a 18-24 éveseket érintette érzékenyebben a változás, míg a férfiak és a 25-44 évesek közel 40 százaléka nem hiányolja a megszűnt adókat.
Még tart az átrendeződés
A két országos rádióadó, a Danubius és a Sláger Rádió megszűnése a piaci viszonyokat is alaposan átrendezte. Két hónappal a döntés után még mindig a Juventus tűnik a változás győztesének. A korábban leghallgatottabb rádió, a Sláger megszűnésével a Juventus tört az élre: a 18-64 éves rádióhallgatók 27 százaléka hallgatja rendszeresen ezt a csatornát. Ugyanakkor az új rádióknak is sikerült megvetniük a lábukat: a Class FM a második helyen áll a hallgatottsági listán, míg a Neo az MR2-Petőfi Rádió után nem sokkal lemaradva a negyedik.
A jó startot igazolja, hogy a fiatal, 18-34 év közöttiek körében már a Class FM vezeti a hallgatottsági versenyt, megelőzve a Juventust és a Rádió1-et. 35 év felettiek körében ugyanakkor a Neo szerepel jobban a két induló csatorna közül.
Frekvenciacsavar
Bár a kutatás nem szól erről, érdemes megnéznünk, hogy a két új rádióadó a lakosság hány százalékát éri el. A frekvenciapályázat előtt a Sláger volt a piacvezető, de az ő frekvenciája is érte el a legtöbb embert az országban: potenciálisan 81%-ot. Ezt örökölte a NeoFM, amely most a negyedik a rangsorban, így az első két hónap tanulsága az, hogy rosszul gazdálkodik a megszerzett erőforrásokkal. Az is igaz, hogy a reggeli fősávban csak most indult az adó húzóműsora, a Bumeráng, ami a Slágeren a leghallgatottabb volt az egész országban. Ezzel szemben az egykori Danubius frekvenciáját használó és most jól debütáló Class FM csak a lakosság 67%-át éri el, ami figyelembe véve a hazai rádiós piac méreteit, jelentős különbség.
Nem kapja vissza a Sláger a frekvenciát
Jogszerűen nyert az Advenio, szólni fog a Class FM
Tőkére szomjazik a NeoFM tulajdonosa
Jogsértő volt a frekvenciapályázat
Privátbankár