1p

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

KKV
Egyetlen fillért is kár beleölni az öreg BKV-buszokba, mert egyre nő a meghibásodás valószínűsége és gyakorisága, s a karbantartás költsége is - mondta Kocsis István, a BKV vezérigazgatója
Egyetlen fillért is kár beleölni az öreg BKV-buszokba, mert egyre nő a meghibásodás valószínűsége és gyakorisága, s a karbantartás költsége is - mondta Kocsis István, a BKV vezérigazgatója a Vasárnapi Híreknek adott interjújában.

A közlekedési társaság vezetője a hetilapnak arra a kérdésre, hogy mikorra, miből és honnan cserélik ki a buszparkot, azt mondta: "úgy vélem, nem történhet velünk rosszabb, mint ha minden a régiben marad". Hozzátette, amióta a cégnél dolgozik, azt hangoztatja, hogy a szakma szabályai szerint a BKV 1.400 buszából 1.000 "túlhaladta az életkora végét", azaz a 16. évet. Mint mondta, ha a viszonylag fiatal 150 Volvo-buszt nem számolja, akkor a többi busz átlagéletkora 20 év.

"A négy garázsunk reggel még olyan buszokat ad ki, amelyek akkor épp megfelelnek a forgalombiztonsági előírásoknak, de a 20 éves buszok egy része nem éri meg az estét, mert nap közben lerobban. S olyan öreg, hogy már alig javítható" - közölte Kocsis István. Hozzáfűzte: teljesen rendbe tenni pedig annyiba kerülne ezeket a járműveket, mintha újat vennének helyettük.
   
"Ezer új busz cirka 100 milliárd forintba kerülne; ennyi a láthatáron sincs" - mondta, hozzátéve, hogy ezért a tízéves finanszírozási modell mellett eszközmodernizációs programot is kidolgoztak. Kocsis István szerint ,ha volna fedezet lízingre, akkor kiírhatnának közbeszerzést, melynek a pályázatát már tavasszal előkészítették, és így két év alatt négy ütemben lízingelhetnének 250-250, vagyis összesen ezer buszt. Ez 10-12 milliárd forintos költséggel járna, de ennek jelenleg nincs meg a fedezete.

"Ha nem vásárolunk, akkor bérelnünk kell, ha egyiket sem tesszük, akkor pedig tovább romlik a helyzet" - jelentette ki Kocsis István, aki szerint az öreg BKV-buszoknak néhány éven belül "kohóba kell kerülniük".

A BKV vezérigazgatója szólt a HÉV kiszervezéséről is. Emlékeztetett: 2008 végén a büdzséből tízmilliárdos veszteségpótlást kapott a cég. Akkor a kormány határozatba foglalta, hogy kezdődjön el az elővárosi közlekedés újjáalakítását célzó szakmai munka úgy, hogy a BKV külön részvénytársaságba viszi a HÉV eszközeit és ebbe a társaságba lép be tulajdonosként előbb pénzzel, majd eszközökkel is a MÁV, majd a Volán. Így kellett volna létrejönnie a három cég közös tulajdonában álló Elővárosi Közlekedési Zrt.-nek.
   
Kocsis István szerint azért nem tudtak továbblépni, mert 2009 tavaszán a Fővárosi Közgyűlésnek már döntenie kellett volna a HÉV kiválásáról, de akkor a kormányzat egy másik megoldást vetett fel: ne új társaságot hozzanak létre, hanem a MÁV vásárolja ki a HÉV teljes infrastruktúráját és vagonparkját. "A két utat egy ideig mérlegelte a kabinet, azután csendben az egész folyamat leállt; azóta sem döntött a kormányzat, így a Fővárosi Közgyűlés sem" - mondta Kocsi István.

Hagyót leradírozzák a listáról?
A BKV miatt drágul a parkolás
Ugrott a BKV pénze?

MTI

Címkék: KKV

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Megnyitották a pénzcsapot, jó hírt kaptak a cégek
Privátbankár.hu | 2025. május 22. 14:21
Megnyílt a lehetőség.
KKV Itt egy lehetőség, ami még jól jöhet a magyar cégeknek
Privátbankár.hu | 2025. május 5. 15:32
Két új termék.
KKV Aggasztó számokat találtunk: bajban vannak a magyar cégek
Kollár Dóra | 2025. április 30. 05:59
A kiberbűnözés alapvetően a modern kor jelensége, a dübörgő digitalizáció miatt minden eddiginél többen lesnek a gyanútlan felhasználókra az interneten. A támadók azonban nemcsak a magánszemélyeket, hanem a cégeket is támadják.
KKV Megnyílt út a magyar cégek előtt: könnyebben elérhetők az uniós hitelek
Privátbankár.hu | 2025. április 14. 17:04
Tovább egyszerűsödött az uniós források elérése a vállalkozások számára, egyre többen használják ki a lehetőséget.
KKV Milliókat is megspórolhat, aki jókor észbe kap
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 10:08
A Széchenyi Kártya Program államilag támogatott beruházási hiteleinek kamata február 17-től további fél százalékponttal csökkent, így ezek már 3 százalékos kamatozással elérhetőek. Ennek köszönhetően egy százmillió forintos beruházási kölcsön hitelterhe több millió forinttal csökkenhet.
KKV Pénzeső vár a kkv-kra
Privátbankár.hu | 2024. december 4. 16:49
A hazai kkv-k eddigi legszélesebb köre juthat tőkefinanszírozáshoz a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével.
KKV Már néhány perc alatt megtudhatja, vállalkozása megfelel-e a pályázati feltételeknek
Natív tartalom | 2024. november 13. 11:21
A pályázási folyamatot megkönnyítő, új digitális előszűrő szolgáltatás érhető el októbertől az MBH Csoport mikro-, kis- és középvállalatoknak szóló BUPA platformján. A cégek azonban nemcsak a pályázatokhoz, hanem teljes életútjuk során asszisztenciát kaphatnak a digitális felületen.
KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG