A BKK a villamoshálózat Bem rakparti ága tekintetében a nettó 4,4 milliárd forintos ajánlatot beadó BEM Tram Konzorciumot hirdette ki nyertesnek. Az Index szerint a konzorciumot három cég alkotja: a Közgép, a Swietelsky és a Strabag. A kivitelezés részeként új villamosvágányt építenek a Germanus Gyula park és a Batthyány tér között.
A Margit körúti ág kivitelezésével - azaz a már nem közlekedő 17-es és a 4-6-os villamos vonalának összekötésével, a Török utcai és a Frankel Leó utcai új megállóhelyek megépítésével, valamint a 17-es eddigi villamos pályájának felújításával a Margit hídtól a Tímár utcáig - a nettó 8,2 milliárd forintos ajánlatot beadó ÓBUDA Tram Konzorciumot (szintén Közgép–Swietelsky–Strabag) hirdették ki az eljárás nyertesének.
Lesz más változás is
A vágányépítésen túl a kivitelező feladata a megállóhelyek és az áramellátás korszerűsítése, a kapcsolódó út- és közműépítési, forgalomtechnikai, műtárgyépítési munkák elvégzése. Átépül a Frankel Leó utca és a Török utca csomópontja, valamint megszépül az ott található kis tér, csakúgy mint a Zsigmond tér. A felújítást követően a villamosvonal megállóhelyei a Margit híd és a Tímár utca között, továbbá a Váradi utcánál és a Vörösvári úti végállomáson akadálymentesekké válnak, a villamosvonal környezete pedig új arculatot kap ezen a szakaszon, köszönhetően a "faltól falig" történő felújításnak. A BKK közleménye szerint a kivitelezés 2015 végére fejeződhet be.
A budai fonódó villamoshálózat létrejöttével a korábbi 17-es villamos vonalát összekötik a 19-es, a 41-es és a 61-es járatokéval, így hosszú, észak-déli irányban egész Budát átszelő vonalak jönnek létre. Óbudáról átszállásmentes, az autós közlekedéssel szemben is versenyképes kötöttpályás kapcsolat létesül, többek között a Széll Kálmán térre, a BAH-csomóponthoz, a Móricz Zsigmond körtérre, Albertfalvára, valamint Kelenföldre - írta a BKK.