A Budapesti Közlekedési Központ Futár-projektje keretében a főbb csomóponti megállókban felszerelt kijelzők fele már pontos információkat közöl arról, hogy melyik járat mikor érkezik a megállóba - közölte Somodi László, a BKK vezérigazgató-helyettese pénteken a fővárosban.
Pénteken 68 megállóban kapcsolták be a kijelzőket, ezzel a kijelzővel ellátott 263 megálló közül már 130-ban tájékoztatnak a következő járatok pontos érkezéséről - -mondta Somodi László. Jelezte: Budapesten ötezer megálló van, ezért nem mindegyiknél tudtak felszerelni kültéri vagy beltéri kijelzőket.
A lámpákat is állítja
Emlékeztetett arra, hogy 2295 járművet szerelnek fel a forgalomirányításhoz és az utastájékoztatáshoz is szükséges fedélzeti egységgel, ugyanakkor a villamosok felszerelése a vártnál lassabban halad, előre nem látható műszaki nehézségek és a közlekedési hatóság engedélyezésének elhúzódása miatt. A már felszerelt autóbuszokon és trolibuszokon automatikus lett az utastájékoztató rendszer, a forgalomirányító diszpécserek pedig pontos információkat kapnak arról, hol van az adott jármű, a 15 másodpercenként frissülő, GPS-alapú helymeghatározásnak köszönhetően.
A rendszer képes arra is, hogy harminc csomópontban beavatkozzon a lámpaprogramba, és előnyben részesítse a közösségi közlekedési eszközöket. Somodi László hangsúlyozta: alapjában véve az autósforgalomra van beállítva a lámpaprogram, de ha a csomópontba ér egy autóbusz vagy trolibusz, akkor azt előnyben részesíti az autókkal szemben.
Meglehet határidőre
Elmondása szerint a projekt lezárása a Synergonnal kötött szerződés szerint március 31., ha ez nem teljesíthető, akkor a BKK kötbérezni fogja a kivitelezőt. Jelenleg 92 százalékos a műszaki megvalósulás, a rendszer stabil, a kivitelező egyelőre nem jelezte, hogy ne tudná tartani a március 31-i határidőt.
A projekt megvalósításának teljes költsége 6,7 milliárd forint, ebből 4 milliárd forint uniós támogatás.