Az ÁAK Zrt. kezelésébe tartozó gyorsforgalmi úthálózat fenntartására, a tavalyi évhez viszonyítva mintegy 1,1 milliárd forinttal többet fordítanak. Ebből a tervek szerint 2,8 milliárd forint jut az utak felújítására, 400 millió a forgalomtechnikai berendezések és az egyéb úttartozékok kihelyezésére és felújítására, 700 millió a hídfelújításokra, valamint 500 millió forint az egyéb fenntartási tevékenységekre, például hézagkezelésre. Összehasonlításképpen a társaság 2006-ban 9 milliárd, 2007-ben 5,6 milliárd, míg 2008-ban nettó 6,7 milliárd forintot fordított rekonstrukciós munkálatokra.
Az ÁAK Zrt. 2010-es felújítási programja a megszokottnál hamarabb, március végén elindul. Ennek fő oka a kedvező időjárás mellett, hogy felújítási tervek nagy része már tavaly elkészült - tájékoztattak. A legjelentősebb felújítások az M3-as autópályán lesznek, míg a hídfelújítási program keretében az idén hét hídon terveznek beavatkozásokat.
A munkálatok lebonyolításának időpontjait a Forma-1 magyarországi futamához igazítva állapították meg, így a verseny idején az építkezések miatt nem lesznek jelentős forgalomkorlátozók - jelezte közleményében az Állami Autópálya Kezelő Zrt.
Autópálya vezet Európa kulturális fővárosába
| Az M6/M60-as az országos díjfizetési rendszer része lesz, azaz átadásától kezdve autópálya-matricával lehet rajta közlekedni - mondta újságírói kérdésre válaszolva. Az új autópálya-szakaszon Szekszárdtól Pécsig 40 perc alatt lehet majd eljutni, míg a 6-os főúton jellemzően egy órát vesz igénybe az út. |
Rakita András, a Mecsek Construction Group főmérnöke az M6-os bátaszéki alagútjánál pénteken elmondta: a kivitelezők az átadásig kisebb munkákat, az úttest tisztítását végzik, pénteken tartják a pályaszakasz utolsó forgalomtechnikai ellenőrzését.
A főmérnök hozzátette: a Mecsek Autópálya Koncessziós (MAK) Zrt. 30 éves koncessziós szerződés alapján két év alatt építette meg az autópályát, amely nyolc völgyhídon - köztük az ország második leghosszabb, 866 méteres szebényi viaduktján -, és négy alagúton keresztül halad. Rakita András felhívta a figyelmet arra, hogy a magyar gyorsforgalmi úton először épültek alagutak Bátaszék és Véménd között, ezért a MAK Zrt. kampányt indított az átjárókban történő biztonságos közlekedés megismertetéséért.
A koncessziós társaság a kampány keretében az alagút jelzésrendszerét, a közlekedési szabályokat, a sebességkorlátozást emeli ki az autósoknak.
A szakember beszámolt arról, hogy a tolnai és baranyai megyeszékhely között egy üzemanyag-töltő állomás nyílik Geresdnél, a belvárdgyulai pihenő az M60-as továbbépítésével együtt épül ki. Mint mondta, az autópályát március 31-én az ünnepélyes átadást követően használatba vehetik az autósok, akik előtt a feljáróknál a rendőrség fokozatosan nyitja meg az utat.
Épülhet az M3-as is
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. az M3 autópálya Nyíregyháza és Vásárosnamény közötti szakaszának építésére két külön kivitelezési tendert jelentetett meg: Nyíregyháza – 49. számú főút és 49. számú főút - Vásárosnamény között. Mindkét pályázat esetében kihirdetésre került a kivitelező - tudtuk meg a NIF Zrt. közleményéből.
"2010. január 21-én hirdettünk eredményt az M3 autópálya Nyíregyháza és 49. számú főút közötti szakasz kivitelezésére kiírt közbeszerzési eljárásban." - írja a NIF. Az M3–HCZ 2009 Konzorcium és a PORR Építési Kft. jogorvoslati eljárást indítottak. A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) határozata alapján az M3–HCZ 2009 Konzorcium jogorvoslati kérését elutasította, a PORR Építési Kft. jogorvoslati kérelmének részben helyt adott, és a NIF Zrt. döntését megsemmisítette.
Az ajánlatok újbóli bírálása megtörtént, a közbeszerzés nyertese a legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatást tartalmazó érvényes ajánlatot benyújtó C-S-K-K 2009 Konzorcium (konzorcium vezető tagja: Colas Hungária Zrt., konzorcium tagjai: Strabag Építő Zrt.,Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt., Kelet – Út Kft.), 31 999 386 307,- Ft nettó ajánlati árral. A beruházás során 33,8 km 2x2 forgalmi sávos autópályát készítenek el.
120 millió forint adót elcsalt az egyik autópálya-építő cég
Hidat keresztelünk: Chuck Norris vagy Rózsa Sándor?
Ezer milliárdokat kell fizetnünk a következő években
Tolvajok drágítják az autópályaépítést
MTI, Privátbankár
Elkészült az M6-os, már autópályán utazhatunk Pécsre is, és folytatódhat az M3-as építése is. A többi sztráda felújítására idén 4,4 milliárdot fordítanak, ami 1,1 milliárddal több mint tavaly
Az amerikai elnök és Aljakszandr Lukasenka közötti megállapodás alapján 31 olyan ukrán vált szabaddá, akik bűncselekményeket követtek el Fehéroroszországban.



