Az amerikai Net Applications piackutató vállalat felmérése szerint az Internet Explorer idén márciusban 53,8 százalékra növelte részesedését az internet-felhasználók körében a februári 52,8 százalékról. Tavaly márciusban a piaci részesedése még 57,82 százalék volt. A többi internetes böngésző program piaci részesedése kismértékben csökkent: a Mozilla Foundation Firefox böngészője a februári 20,9 százalékról 20,6 százalékra, a Google Chrome 18,9 százalékról 18,6 százalékra, az Apple Safari 5,2 százalékról 5,1 százalékra, az Opera pedig 1,7 százalékról 1,6 százalékra csúszott le.
A mobilinternet-elérés terjedése ellenére is az internethasználat túlnyomó részét még asztali számítógépek bonyolítják, igaz csökkenő mértékben: részesedésük a tavaly márciusi 95,8 százalékról 92,5 százalékra csökkent. Márciusban az internet elérésnek már 7,2 százalékát táblaszámítógépek és okostelefonok kezdeményezték, szemben a tavaly márciusi 3,9 százalékkal. Ezen belül az Apple Safari böngészője vezet 60,5 százalékkal, a második helyen a Google Android áll 19,3 százalékkal, majd az Opera Mini következik 15,4 százalékkal.