A magyar kormány feladata a magyar fuvarozók érdekeinek védelme és ennek megfelelően fog eljárni, de először a szakszervezeteknek kell egyeztetniük a munkaadó vállalkozások vezetőivel - mondta Becsey Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára szerdán az MTI kérdésére.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) az illetékes német hatóságokhoz fordult a "helyzet sürgős tisztázása érdekében", de választ egyelőre nem kaptak. A Napi Gazdaság a héten írt arról, hogy a fuvarozók mellett a magyar kormánynak sem tetszik az a németországi gyakorlat, amely szerint az ottani minimálbért kell megfizetniük a külföldi, így a magyar vállalkozások alkalmazottainak is.
Mi a probléma?
Idén január elsejétől 8,5 euró lesz egy alkalmazottként dolgozó sofőr minimális órabére Németországban. A változás a magyar fuvarozó cégeket is érinti: a németek értelmezése szerint ugyanis a minimálbér mindenkire vonatkozik, aki munkát végez az ország területén. Arra a sofőrre is, aki nem német cégnél dolgozik, de Németországból indul, németországi lerakó a célja, vagy csak áthalad az ország területén.
Az MKFE azt javasolja, hogy a gépkocsivezető munkavállalóik ne lépjenek Németország területére anélkül, hogy a jogszabályban előírt foglalkoztatási terv bejelentésére szolgáló formanyomtatványt hiánytalanul kitöltve elfaxolták volna a német hatóságoknak. Ez a foglalkoztatási terv tartalmazza a gépkocsivezető adatait valamint, hogy előreláthatólag mennyi időt tölt Németországban. Aki ezt elmulasztja, 30 ezer euróig terjedő pénzbírságot kockáztat.