A magyar kormány feladata a magyar fuvarozók érdekeinek védelme és ennek megfelelően fog eljárni, de először a szakszervezeteknek kell egyeztetniük a munkaadó vállalkozások vezetőivel - mondta Becsey Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára szerdán az MTI kérdésére.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) az illetékes német hatóságokhoz fordult a "helyzet sürgős tisztázása érdekében", de választ egyelőre nem kaptak. A Napi Gazdaság a héten írt arról, hogy a fuvarozók mellett a magyar kormánynak sem tetszik az a németországi gyakorlat, amely szerint az ottani minimálbért kell megfizetniük a külföldi, így a magyar vállalkozások alkalmazottainak is.
Mi a probléma?
Idén január elsejétől 8,5 euró lesz egy alkalmazottként dolgozó sofőr minimális órabére Németországban. A változás a magyar fuvarozó cégeket is érinti: a németek értelmezése szerint ugyanis a minimálbér mindenkire vonatkozik, aki munkát végez az ország területén. Arra a sofőrre is, aki nem német cégnél dolgozik, de Németországból indul, németországi lerakó a célja, vagy csak áthalad az ország területén.
Az MKFE azt javasolja, hogy a gépkocsivezető munkavállalóik ne lépjenek Németország területére anélkül, hogy a jogszabályban előírt foglalkoztatási terv bejelentésére szolgáló formanyomtatványt hiánytalanul kitöltve elfaxolták volna a német hatóságoknak. Ez a foglalkoztatási terv tartalmazza a gépkocsivezető adatait valamint, hogy előreláthatólag mennyi időt tölt Németországban. Aki ezt elmulasztja, 30 ezer euróig terjedő pénzbírságot kockáztat.
Az amerikai elnök és Aljakszandr Lukasenka közötti megállapodás alapján 31 olyan ukrán vált szabaddá, akik bűncselekményeket követtek el Fehéroroszországban.



