A Tesla célja, hogy 2017-re tömeges mértékben forgalomba hozzon egy alacsony árú elektromos autót.
A cég Gigagyárnak nevezte el a felépítendő létesítményt, és ennek helyszíne Nevada, Arizona, Új-Mexikó vagy Texas államban lesz. Tervei szerint a gyár 2020-ra képes lesz több lithium-ion akkumulátort gyártani egy év alatt, mint amennyit 2013-ban az egész világon gyártottak.
A gyárból a cég San Francisco melletti összeszerelő üzemébe szállítják majd az akkumulátorokat.
Elemzők szerint a gyár felépítése végül 5-6 milliárd dollárba fog kerülni, és ehhez a pénzt a Tesla japán beszállítói fogják adni.
Új gyártósor is indul
A kaliforniai székhelyű vállalat csaknem 6900 darabot adott el a Model S típusból októbertől december végéig az előző negyedévi 5500 darab után, és közölte: több mint 35 ezer darabra növeli az eladásokat 2014-ben. Iparági elemzők nem egészen 30 ezer darabos értékesítésre számítanak.
A Tesla vesztesége 16,3 millió dollárra (3,7 milliárd forint) csökkent a IV. negyedévben az egy évvel korábbi 89,9 millió dollárról (20,5 milliárd forint). A bevétel több mint a kétszeresére, 615,2 millió dollárra (140 milliárd forint) nőtt. A cég részvényei több mint 12 százalékot erősödtek a New York-i zárás után a tőzsdén kívüli kereskedésben.
Szeptember végére elkészül az új futószalag is, a fejlesztéssel heti ezer darab fölé tudják emelni a termelést a jelenlegi heti 600 darabról. Idén várhatóan megkezdődik az új, Model X nevű, összkerékhajtású elektromos egyterű sorozatgyártása is.