Az infrastruktúra fejlesztési projekt keretében teljesen megújulna a 86. számú főút 37 km-es, Zala megyei szakasza. A 11,5 tonnás tengelysúly terhelésre történő megerősítést célzó projekt keretében az út új burkolatot kap, több helyen szélesítik, a hidakat felújítják, a csomópontokat pedig átépítik. A 86-os Magyarország egyik legjobban leterhelt útja, a felújítás nagy könnyebbséget jelentene az ott élőknek, hiszen az utat a jelentős tranzitforgalom az elmúlt években lényegében teljesen tönkretette.
Könnyen lehet azonban, hogy késik az EU-s támogatás az út felújítása mögül. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) ugyanis akár egy feltételezett Közbeszerzési Döntőbizottság-i (KDB) határozattal is dacolva nem zárta ki a versenyből azt a céget, amelyik 4 forintos összeadási hibát követett el ajánlatában. Történt ugyanis, hogy a legjobb ajánlatot tevő pályázó felolvasólapján és az ajánlat 821. oldalán található levezetés végösszege között egy kerekítései hiba miatt 4 forint különbség mutatkozott. Az ajánlatkérő NIF Zrt. hiánypótlás keretében kérte a pályázót az ellentmondás feloldására, amit az meg is tett. Ezt az eljárást azonban megkifogásolta a Közbeszerzési Döntőbizottságnál a második legjobb ajánlatot tevő cég.
A közbeszerzés rendszere több száz milliárd forint kárt okoz |
„Bízunk abban, hogy a KDB, mint a közbeszerzési jog legfőbb alkalmazója fel tudja oldani ezt az ellentmondást, és nem kényszerül az ország 100 milliós többlet kiadásra. Amennyiben a KDB ellenkezőleg dönt, akkor el vagyunk szánva arra, hogy élve a jog adta lehetőséggel eredménytelennek nyilvánítjuk a pályázatot és újra pályáztatunk – mondta Reményik Kálmán.
Ebben az esetben a 100 millió forintos veszteség elkerülhető, viszont legalább 6-8 hónap időveszteség vár a kivitelezőkre és az út mentén élőkre. Az ajánlatkérő NIF Zrt. változatlanul hisz abban, hogy a jogszabály alkalmazók felül tudnak kerekedni a szabályozásból levezhető, kárt okozó helyzeteken.
Egy százalék jár, ha feldobunk egy kartellezőt
Korrupció: mást is ezt teszi, miért pont én ne?
Eddig csak csúszik a Margit híd: 2011-re lesz kész
Építőipar: mások futhatnak a pénzük után
A korrupcióban nincs kockázat Magyarországon
Közbeszerzés: egy ajánlat nem elég
Ügyesen költjük az EU-s pénzeket
Privátbankár