Évente 4 milliárd forint többletkiadást hoz a Waberer's International Zrt.-nek az e-útdíj bevezetése - mondta Lajkó Ferenc, a cég fuvarozási és szállítmányozási vezérigazgató-helyettese az Útdíjhírek szakportálnak.
A társaság 2600 járműves nemzetközi flottája rövid távon viszonylati jegyek megvásárlásával, a belföldi flotta csaknem 500 járműve pedig döntően GPS-alapon oldja meg az útdíjfizetést. Lajkó Ferenc hangsúlyozta: kizárt, hogy a járművek a fizetős útszakaszokat alternatív útvonalakkal tudnák helyettesíteni. Az e-útdíj hatálya alá eső több mint 6000 kilométernyi fizetős útszakaszt nem lehet kikerülni, különös tekintettel arra, hogy a kerülőutak sok esetben súlykorlátozással védettek - figyelmeztetett.
Azért van egy jó hír is
A vállalat minden járműve légrugós, így igénybe tudják venni a kormánytól az ilyen járművekre kialkudott kedvezményt, amely kamiononként évente 100 ezer forint megtakarítást jelent a Waberer's-nek - tette hozzá Lajkó Ferenc.
Káosz fenyeget A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság egyetért az e-útdíj elvével és bevezetésével, de a hamarosan induló rendszer a szakértők szerint még messze nincs kész a rajtra. Ha július 1-jén mégis elindítják, ők szóltak: káosz jöhet. Részletek |
Az e-útdíjat 2013. július 1-jén vezetik be, a 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű tehergépkocsik után kell megfizetni az autópályákon, az autóutakon és a főutakon, összesen 6513 kilométernyi közúton.