Tallosi Károly elmondta: december végére véglegesítették a 9-10 milliárd forint értékű logisztikai park terveit a bérlővel, nem sokkal később elindultak a nem engedélyköteles földmunkák, most pedig már az épületeken dolgozik a 60-80 munkás, zömük győri és környékbeli alvállalkozók alkalmazottja. A munkák előrehaladtával ez a létszám 600 fő közelébe emelkedik majd.
Bár a tegnap közölt adatokból az derül ki, hogy életjelet adott a magyar ipar az előző hónapban, a helyzet továbbra sem rózsás. Elemzők szerint a hazai ipar és a gazdaság bővülése is nagyban függ attól, hogy felpörögnek-e a német érdekeltségű autógyárak. Részletek >>> |
A tulajdonos-ügyvezető közlése szerint a végső változatban a csarnokok, tárolók és előtetők összterülete 74 ezer négyzetéter. Utalt arra: nem először építenek logisztikai parkot úgy, hogy bérlőnek adják ki a létesítményt, példaként az amerikai Dana, az Audi-beszállító, német Rudolph Logistik Gruppe új győri telephelyét említette.
Tallosi Károly elhárította az MTI azon kérdését, milyen távra veszi bérbe a létesítményt az Audi, erről egy tavaly szeptemberi interjúban is csak annyit árult el, "a beruházás értékének megfelelően hosszú távú" bérleti szerződést kötöttek, "mai, sztenderd piaci áron", az összeg és az időtartam azonban üzleti titok.
Az A-K Kft. 13 éves, csarnoképítésre és -bérbeadásra szakosodott, magyar tulajdonú vállalkozás. A járműgyár egyik elvárása volt, hogy a logisztikai park a győri gyárból fél óra alatt elérhető legyen.
Az Audi győri üzemének teljes vertikumú gyárrá fejlesztéséhez mintegy 900 millió eurós beruházással kezdett neki tavaly nyáron a társaság. A logisztikai park (amelyben beszállítói telephelyek is létesülnek) helyszínére korábban három aspiráns - Győr mellett Gönyű és Pozsony - került szóba. Az Audi június végén jelentette be, hogy Győrben valósul meg a beruházás, a döntést gazdaságossági szempontokkal indokolták.