A frissen bevont forrás segítségével a győri székhelyű, három gyártóegységgel rendelkező vállalat tovább kívánja növelni termelőkapacitásait és bővíteni exportpiacait.
Másfél milliárdot költött a Fordulat Tőkealap
A PortfoLion Zrt. által kezelt Fordulat Tőkealap 1,5 milliárd forintos tőkeemeléssel szerzett 16 százalékos részesedést a Graboplast Zrt-ben, miután a tranzakciót a Gazdasági Versenyhivatal engedélyezte.
Az alap befektetési célpontjai olyan, a hagyományos gyártás vagy kereskedelem területén már hosszabb ideje működő középvállalkozások, melyek a 2008-ban kitört válság előtt is eredményesek voltak, és ma is kedvező piaci lehetőségekkel rendelkeznek, de további növekedésükhöz friss tőkére van szükségük. A 2012-ben alakult, 10 milliárd forint jegyzett tőkéjű alap olyan középvállalkozások körében keresi a befektetési lehetőségeket, melyek ígéretes üzleti modellel, kialakult termék- és ügyfélkörrel rendelkeznek.
Más forrást is szerezne még a Graboplast a növekedéshez
A 2015-ben 110 éves Graboplast az elmúlt évtized során úgy alakította át működését, hogy mára a speciális padlógyártó piac egyik meghatározó európai szereplőjévé vált. A győri székhelyű, három gyártóegységgel rendelkező magyar tulajdonú vállalat a növekedés fokozása érdekében további beruházásokat tervez, melyekkel tovább bővítheti termelő kapacitásait és exportját. A Graboplast terveinek megvalósításához a Fordulat Tőkealap által biztosított tőke mellett további más források bevonását is tervezi.
Korábban ezzel kapcsolatban azt közölték: a további finanszírozás biztosítása érdekében a társaság vizsgálja a nyilvános részvénykibocsátás útján történő forrásszerzés és a társaság részvényeinek Budapesti Értéktőzsdére történő bevezetésének lehetőségét is.
Jancsó Péter, a Graboplast Zrt. elnök-vezérigazgatója a vállalat terveivel kapcsolatban elmondta, hogy a Fordulat Tőkealap által biztosított tőke segítségével megvalósuló beruházásokkal a vállalat célja, hogy a speciális padlógyártók meghatározó európai szereplőjeként tovább növelje piaci súlyát úgy, hogy az új padlótípusok területén átlag feletti növekedést tudjon elérni. A Graboplast padlóit jelenleg több mint 80 országban használják, melynek köszönhetően a társaság árbevételének mintegy 90 százaléka az exportpiacokon keletkezik.