Időzített posztok
Az egyik leghasznosabb segítség a Facebooktól a posztkészítőknek - állítja Héjj Szilárd MarketingArc, a Privátbankár.hu január 29-i, Weben a cégem című konferenciájának előadója. Akár egy évre előre el tudjuk készíteni a posztjainkat. Annak megírásakor a bal alsó sarokban van egy kis óra, melyre kattintva be tudjuk állítani, hogy az adott posztunk mikor kerüljön ki az idővonalunkra és a Facebook hírfolyamba.
Még arra is van mód, hogy visszamenőlegesen is posztoljunk, ehhez kattintsunk a Bejegyzés ütemezése aláhúzott feliratra, és válasszuk ki a Bejegyzés visszadátumozását, így akár 2012-es dátummal is meg tudunk jelentetni, amit szeretnénk.
A visszadátumozás azért jó - véli a szakember -, mert ha egy cég csak most kezdi a Facebookos kommunikációját, akkor így fel tudja tölteni posztokkal visszamenőlegesen az idővonalát. Facebook oldal adminfelületén a Tevékenységi naplóban tudjuk a későbbiekben szerkeszteni az időzített posztjainkat. Héjj Szilárd azért is ajánlja, mert tervezhetőbbé és kezelhetőbbé válik a cég Facebook-kommunikációja.
Fontos a 20%-os szabály
A szakber szerint sokan még mindig elfelejtik a Facebook úgynevezett 20%-os szabályát, amely azt jelenti, hogy a Facebook hírfolyamban megjelenő hirdetésekben használt kép felületének csak a 20%-án lehet szöveg. Ez a szabály a jobb oldalon megjelenő hirdetésekre nem vonatkozik. A Facebook azért segít nekünk abban, hogy megtudjuk hány százaléka a szöveg a képünkön. Ezen a linken tölthetjük fel a képünket és ellenőrizhetjük, hogy megfelel-e a Facebook szabályának vagy sem.
A #hashtagek is sokat segíthetnek
Facebookon a bejegyzésekben a szövegben vagy a szöveg végén használjuk a hashtageket - javasolja a szakember, hiszen mindegyik egy kattintható linkké válik a posztban, amelyekre kattintva egy olyan hírfolyamra lehet jutni, amiben az ahhoz a hashtaghez tartozó bejegyzések vannak felsorakoztatva. Itt nemcsak az általunk készített bejegyzések vannak felsorolva, hanem más oldalak és magánfelhasználók posztjai is, amelyekben szintén szerepel az a hashtag. Fontos azonban, hogy a hashtagekben ne használjanak ékezetet.
Linkedin
Héjj Szilárd szerint a Linkdeinen is fontos a tudatosság, éppen ezért fontos a megfelelő profilfotó.
Talán a legfontosabb a Linkedinen a megfelelő, megnyerő fotó a személyes profilunkhoz, hiszen egy üzleti közösségi felületről beszélünk. A fotó mindent elárul rólunk, Linkedinen nincsen helye félmeztelen és bulizós profilképnek. Első benyomását a profilunkra érkezőknek, mindig a képünk határozza meg, ezért elengedhetetlenül fontos, hogy odafigyeljenek errek a cégek.
Kellenek a keresőszavak
Linkedin személyes profilunkba is használjunk a cégünkkel, piacunkkal kapcsolatos keresőszavakat. A Summary részbe is érdemes minél több olyan kifejezést, szót beleszőnünk, amelyre rákereshetnek. Természetesen nem csak a Summary-ben, hanem a profilunk összes tartalmában, még a pozícióknál is. Nyilván a megfelelő kifejezést használjuk a különféle pozíciónknál, ami és ahol releváns.
A változatosság gyönyörködtet
Kevesen tudják, hogy átrendezhető, variálható a Linkedin személyes profilunk, méghozzá nagyon egyszerűen - hívja fel a figyelmet a szakember. Az egyes panelek mellett található egy kis fekete lefelé és felfelé mutató nyíl. Arra rákattintva a paneljeinket úgy rendezhetjük egymás alá, ahogy mi szeretnénk. Ez azért is jó, mert olyan információkat tudunk előtérbe helyezni magunkról, amelyeket fontosabbnak tartunk a többinél.
Szeretnél még tippeket? Héjj Szilárd a Privátbankár.hu január 29-i konferenciáján tart előadást!
Fókuszban az ügyfélszerzés
akkor itt a helyed! Weben a cégem – kommunikáció és ügyfélszerzés a neten Mottó: "Istennek is szüksége van reklámra. Ezért léteznek a harangok." (Aurélien Scholl, francia író) Időpont: 2014. január 29., 9.00 -14.00 Helyszín: Lurdy Konferencia- és Rendezvényközpont Részvételi díj: 9 900 Ft + áfa |