A kínai és az egyesült államokbeli kereslet növekedésének köszönhetően növelte eladásait az Audi; a német autógyár az európai piac zsugorodása ellenére több mint egymillió autót adott el az év első nyolc hónapjában.
Ez 7,2 százalékos növekedés 2012 első nyolc hónapjához képest. Augusztusban 119 ezer autót értékesített az ingolstadti székhelyű Volkswagen-leány. "Nagyon jól haladunk, hogy idén elérjük stratégiai célunkat, 1,5 millió autó eladását" - mondta Luca de Meo marketingigazgató.
Augusztusban 43 ezer Audit adtak el Kínában - további 7 ezret az ázsiai-csendes-óceáni régióban -, 46 ezret Európában és 14 ezret az Egyesült Államokban. Kínában ez 23 százalékos növekedést jelentett, az amerikai piacon csaknem 22 százalékosat, miközben az európai eladások 3,4 százalékkal visszaestek.
Az új típus
A gyártó abban bízik, hogy az Audi A3 Limousine révén - amelynek árusítása a jövő héten kezdődik - növelni tudja eladásait Európában is. Ahogy arról a Privátbankár beszámolt, az új típust kezdetben Magyarországon gyártják csak.
Az új üzemet júniusban adták át. Az új üzembe több mint kétezer dolgozót is felvettek, és az ott gyártott A3 az első, amely teljes egészében Magyarországon készül.
Az anyacégnek egyébként nem ment olyan jól az első félévben. nyeresége jelentősen elmaradt a várttól.