A hónapok óta húzódó munkajogi viszály előzményeként a súlyos anyagi gondokkal küszködő British Airways vezetése - drasztikus takarékossági program keretében - tavaly novemberben két évre befagyasztotta az utaskísérők bérét, háromezret közülük részmunkaidős foglalkoztatásra helyezett át, és csökkentette a hosszú távú járatok légi kiszolgáló személyzetének létszámát.
A szakszervezet szerint a cég ezzel munkaszerződéseket sértő módosításokat kényszerített a személyzetre, előzetes konzultáció nélkül. A vita azóta tovább mélyült, mivel a Unite most már azt is követeli, hogy a BA állítsa vissza a márciusi sztrájkok résztvevőitől véglegesen megvont jelentős utazási kedvezményeket.
A minden BA-alkalmazottat megillető kedvezmények közé tartozik, hogy a munkatársak, valamint közvetlen családtagjaik - az alkalmazott hat hónapi munkaviszonya után - a teljes ár tíz százalékáért utazhatnak a British Airways bármelyik járatán. Mindez azonban nem része a munkaszerződéseknek, és a BA a márciusi sztrájkok előtt figyelmeztette utaskísérőit, hogy ha sztrájkolnak, véglegesen elveszítik minden kedvezményüket.
A British Airways eddigi legrosszabb üzleti évét zárta március végével részben a márciusi sztrájkok miatt - közölte a vállalat pénteken. Az adózás előtti veszteség 531 millió font (762 millió dollár) lett, ami a legnagyobb a cég 1987. évi magánosítása óta.
MTI