BUX
36 591.83
-0.45%
-165.00
OTP
11 070.00
-0.27%
-30.00
MOL
1 770.00
-0.84%
-15.00
RICHTER
7 200.00
-0.41%
-30.00
MTELEKOM
383.00
-0.26%
-1.00
 
TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST! TÁMOGASSON MINKET!
KKV
2013. február 6. 09:46

Némileg javult a kis- és közepes vállalkozások karácsonyi forgalma 2012-ben - derül ki a Marketing Commando januári online felméréséből.

A korábbihoz viszonyítva 2 százalékkal, 36 százalékról 38 százalékra növekedett a nagyobb forgalmat elkönyvelő cégek aránya 2012 Karácsonyán. Ugyanakkor két százalékkal 24-ről 22 százalékra csökkent azok aránya, akik ünnepi forgalma csökkent. A válaszadók 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem változott az ünnepi forgalma 2012-ben, ami megegyezik az előző évi adatokkal.

„Megfordulni látszik az évek óta tartó negatív tendencia, és 2009 óta a tavalyi karácsonyi forgalom mutatja a legjobb eredményeket, de még mindig jóval elmarad a válság előtti számoktól” – mondta Wolf Gábor, a Marketing Commando vezető tanácsadója. Hozzátette, hogy a javuló eredmények oka a válság kisvállalatokat szorító hatásának lazulása mellett az intenzívebb marketing tevékenység. Hasonlóan az előző évekhez, kimutathatóan azoknak a cégeknek nőtt jobban a forgalma, akik többet marketingeztek.

Kedvező tendenciák

Tavaly jelentősen, 46-ról 58 százalékra nőtt a karácsonyi szezonban intenzívebben marketingező cégek száma. Ugyanakkor számottevően 47-ről 34 százalékra csökkent azok aránya, akik ugyan annyit reklámoztak, mint egy ével korábban. Az intenzívebb marketinget folytató cégek 58 százaléka ért el nagyobb forgalmat, mint egy évvel ezelőtt. 27 százalékuk megtartotta a tavalyi szintet és 18 százalékuk forgalma csökkent.

Több marketing, nagyobb forgalom

A többet marketingező cégek közül tavaly is kétszer annyian könyvelhettek el sikeres Karácsonyt, mint akik kevesebbet marketingeztek: 55 százalékuk forgalma nőtt. Ezzel szemben stagnáltak, vagy forgalomcsökkenést realizáltak azok, akik kevesebbet vagy egyáltalán nem marketingeztek. A kevesebbet marketingező cégek 33 százalékának csökkent a karácsonyi forgalma az előző évhez képest, míg 39 százaléknak stagnált és csak 28 százalékuk könyvelt el forgalomnövekedést a 2011-es ünnepi szezonhoz viszonyítva.

Erősödő online aktivitás

A válaszadók 59 százalékának származott forgalma az internetről, 41 százalékuk csak offline forgalmat bonyolított. A megkérdezettek 14 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a karácsonyi forgalma fele-fele részben származott az internetről és offline, 16 százalék válaszolta azt, hogy a megrendelések negyede érkezet online. A válaszadók viszonylag magas arányban, 29 százalék válaszolták azt, hogy megrendeléseik legalább háromnegyede online érkezik ami jelzi, hogy az online marketing széles körben terjed a kisvállalatok körében.

Az Ön bizalma a mi tőkénk

A Privátbankár HITELES, MEGBÍZHATÓ és EGYEDI információkat kínál, most, a válság alatt és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes, világos és érthető elemzéseket, amelyek segítenek a gazdasági, befektetési döntések meghozatalában.


KKV Dobogós helyen a magyar hitelgarancia piac
Privátbankár.hu | 2020. augusztus 14. 11:30
Európai szinten is kiemelkedő kereslet van Magyarországon a garanciakonstrukciók iránt, amelyek segítségével a vállalkozások hitelforráshoz juthatnak. A Garanciaszervezetek Európai Szövetsége (AECM) tavalyi adatai szerint a GDP-hez mért garanciaportfolió Magyarországon 2,1 százalékot tett ki, ez a második legjobb eredmény a kontinensen. Az idei évben megváltozott az eddigi helyzet, a koronavírus-válság átírta a menetrendet és kihívás elé állítja mind a garanciaszervezeteket, mind a vállalkozásokat.
KKV K&H: A katások 15 százaléka milliós nagyságrendet bukhat a szigorításokon
Privátbankár.hu | 2020. augusztus 13. 12:51
Szigorodnak a kata szabályai, így 2021. január 1-jétől 40 százalékos adót kell fizetnie a megbízó cégnek, ha egy kisadózó számára 3 millió forintnál több pénzt fizet ki. A törvénymódosítás miatt kérdésessé válhat, hogy a kata szerint adózóknak mennyire lesz érdemes továbbra is ezt a formát választani. A K&H szakértői szerint a katások harmada lehet érintett, aki pedig adózási forma váltáson gondolkodik, annak az elszámolható költségeket, illetve a vállalkozókat érintő kedvezményeket is érdemes figyelembe vennie.
KKV Felállva a válságból: aki időben észbe kap, akár nyertesként kerülhet ki
Privátbankár.hu | 2020. augusztus 9. 13:24
Számos olyan iparág volt, amelyet a koronavírus-járvány nem érintett közvetlenül, ám ezek is szembesültek kihívásokkal: a megváltozott helyzet mindenki számára új lehetőségeket kínál. Aki most képes megragadni ezeket, az nyertesként kerülhet ki a küzdelemből.  
KKV Zöld kkv-k figyelem: 7,3 milliárd forintnyi pályázati pénz vált elérhetővé
MTI | 2020. augusztus 3. 09:21
Vállalkozásonként 20 és 400 millió forint közötti összeget lehet elnyerni.
KKV Optimistábbak a cégvezetők, mint amire bárki számított
Privátbankár.hu | 2020. július 22. 12:24
A vírusjárvány meglepő módon mérsékelten hatott a cégvezetők várakozásaira: nem sokkal maradnak el a hazai kkv-k következő egy évre vonatkozó árbevétel- és nyereségvárakozásai az előző év azonos időszakához képest – derült ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb kutatásából.  
KKV Hány milliárdot hagy a cégeknél a kormány?
Privátbankár.hu | 2020. július 19. 17:01
A hangzatosan csak a gazdaságvédelem költségvetésének keresztelt jövő évi tervben a kormány egyebek mellett arról is bemutatta egy mellékletben, hogy 2021-ben mennyi pénzt hagynak a vállalkozásoknál a társasági adónál érvényesíthető kedvezmények formájában.
KKV Az online jelenlét fontossága minden vállalati szektorban
Márkázott tartalom | 2020. július 5. 19:26
20 évvel ezelőtt, ha valaki nem szerepelt a telefonkönyvben, akkor őt nem lehetett megkeresni, elérhetetlennek számított. Ahogy a 21. század telefonkönyve egyre inkább az internet lett, úgy tolódott át a fókusz a telefonkönyvről (és úgy általánosságban véve a nyomtatott megjelenésről) az online jelenlét felé.  
KKV Adószám keresés egyszerűen!
Márkázott tartalom | 2020. június 26. 10:09
Nem tudja a partnere adószámát? Az alábbiakban 3+1 lehetőséget ismertetünk, amellyel gyorsan és egyszerűen hozzájuthat a megfelelő információkhoz.
KKV Nincs mese, a kkv-knak fel kell gyorsítaniuk a digitális átállást
Csabai Károly | 2020. június 18. 19:31
A március közepe előtt digitális eszközöket nem használt, vagy ilyen irányú fejlesztésekbe nem fogott kis- és középvállalkozások 40 százaléka szüneteltette vagy korlátozta jelentősen a tevékenységét. Ez is kiderült a Magyar Telekom megbízásából az eNET által végzett felmérésből.
KKV A koronavírus felforgatta a cégek életét
Kollár Dóra | 2020. június 11. 17:48
Szepesi Balázs, az Innovációs és Technológia Minisztérium gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkára a Piac & Profit „Pénz a túléléshez” videókonferenciáján beszélt arról, hogy a koronavírus-járvány után mire készülhetnek a magyar cégek. 
Friss
hírlevél