Az elmúlt év adatait vizsgálva nem csak az országos átlag mutatói állnak jól a turizmus szempontjából, hanem Magyarország minden régiójának forgalma külön-külön is növekedett. Úgy tűnik, a magyarországi turizmus végképp maga mögött hagyta a válságot: 2014 első 10 hónapja mind vendégek, mind bevétel szempontjából meghaladta az előző év azonos időszakában mért adatokat, és ez a tendencia megfigyelhető volt az autókölcsönzésekben is.
Dévai Gábor, a SIXT Magyarország ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az autókölcsönző bevételéből a turisztikai forgalom 23 százalékot tesz ki a 2014. októberig beérkezett adatok szerint, és ez még nőhet az év végi ünnepi időszak adatainak feldolgozásával. Ez az arány 2013-ban 24 százalék volt.
A külföldről érkező turisztikai forgalom 69 százalékát adja az összes, turizmusból származó bevételnek. Nem véletlen, hogy a magyarországi vállalat marketingaktivitásának nagy része a külföldi országokat célozza, azon belül is Európát, és elsősorban Németországot.
Erősödő turizmus mellett stabil maradt a vállalati szegmens
Az idei év számadatai azt támasztják alá, hogy a stabilan fizetőképes vállalati szegmens mellett májustól-szeptemberig az üdülni, kikapcsolódni vágyók épp olyan erős volument képviselnek az üzletágban. A turisztikai bevétel 7 százalékkal nőtt ebben az időszakban tavalyhoz képest.
Az idei év egyik legjelentősebb eredménye két kulcsmutató pozitív irányú elmozdulása: az egyik ilyen az átlagos kihasználtság, mely a hétvégéken is tartósan 75 százalék körül tudott maradni, a másik pedig az egy napra számított átlagos bevétel, amely 2014-ben 6,3 százalékkal javult 2013-hoz képest.