A magyar légtér forgalma ismét a gazdasági válság bekövetkezése előtti szintre emelkedett: 2010 első három hónapjában a magyar irányítók összesen 118.549 repülőgépet irányítottak, ami 4,78 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest.
A HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat szakembereinek statisztikái alapján a szervezet közölte: a magyar légtéren átrepülő (tranzit) forgalom, amely a hazai légtérben közlekedő gépek 80 százaléka, 2010 márciusában 6,3 százalékkal nőtt, így a havi mozgásszám lényegében azonos a gazdasági válság előtti időszak évszaknak megfelelő forgalmával. A magyar légtérben közlekedő gépek 20 százalékát teszi ki a ferihegyi nemzetközi repülőtérre érkező és onnan induló gépek forgalma, ez márciusban 2,9 százalékkal csökkent.
A két hatás 2010 márciusában az összforgalom 4,4 százalékos növekedését eredményezte. A magyar légiforgalmi irányítók által márciusban irányított gépek száma ismét meghaladja a 40 ezret. A 42.496 irányított gép a British Airways márciusi sztrájkja miatti járattörlések ellenére is a vártnál és az előre jelzettnél kedvezőbb érték.
A gazdasági válság a légi közlekedési szektort, így Magyarország légi forgalmát is kedvezőtlenül érintette. A 2009-es évet a hazai légtéren átrepülő és a ferihegyi nemzetközi repülőtéren fel- és leszálló forgalom esetében is visszaesés jellemezte a 2008-as évhez képest.
A HungaroControl saját adatforrásokból készített forgalmi statisztikája alapján azonban elmondható, hogy a negatív tendencia 2010-ben megfordulni látszik, a szakemberek szerint ugyanis további forgalomnövekedés várható.
Különleges hétköznapok: a légiforgalmi irányítók
Vulkánkitörés: összeomlott a brit légiközlekedés
MTI