LeRoy Cain, a NASA egyik képviselője közölte csütörtökön, hogy a pilótafülke ablakánál levált egy kerámiabetét, és a hőszigetelő pajzson egy repedés látható. Ez utóbbi sérülést még a felbocsátás előtt észrevették, s megjavították, de ismét megjelent a burkolaton. Cain szerint a sérülések nem súlyosak, de alaposabb vizsgálatot igényelnek.
A Columbia űrrepülőgép katasztrófáját éppen a hőszigetelő hab sérülése okozta 2003-ban. A szigetelés leválása miatt az alatta levő réteg annyira felforrósodott, hogy az űrrepülőgép szétrobbant, hét asztronauta halálát okozva. Azóta az űrsiklók legénysége mindig alaposan átvizsgálja az űrszerkezet hővédő burkolatát: erre a célra egy 30 méter hosszú kar szolgál, amelynek a végén lézerlámpa van.
A mostani sérülések olyan helyen vannak, amely a visszatéréskor nincs kitéve olyan erős hőhatásoknak, mint például az űrhajó orr-része, szárnyai vagy alsó része, a NASA szakértői ezért nem tartják "kritikusnak" a helyzetet.
Az Endeavour közép-európai idő szerint hétfő délelőtt 10 óra 14 perckor indult el a floridai Kennedy Űrközpontból. Hat amerikai űrhajóssal - köztük egy nővel - indult el a Föld körül hozzávetőleg 350 kilométeres magasságban keringő Nemzetközi Űrállomásra (ISS).
Obama kihagyná a Holdat
Hamarosan megtalálják a Föld utáni élet helyszínét
Forró kísérőtársra lelt a Kepler
Az oroszok menthetik meg a bolygót
MTI