A Nike többet készül költeni a párizsi olimpia alatt reklámokra, mint eddig bármikor a nyári játékok alatt. A vállalat azt reméli, hogy a hirdetési szőnyegbombázás segítségével lendületet adhat viszonylag gyengén csordogáló eladásainak és felveheti a tempót feltörekvő versenytársaival.
A sportmárkák tulajdonosai ki akarják használni, hogy a párizsi játékokkal az olimpiák visszatérnek a rendes kerékvágásba. A tokiói rendezvényt tönkretette, hogy koronavírus-járvány miatt 2020 helyett 2021-ben tartották és nem nagyon voltak nézők a versenyeken.
A Nike támogatását élvező sportolók a napokban mutatták be a vállalat új kollekcióit, köztük 13 futurisztikus sportcipőt, amelyeket atléták részvételével fejlesztettek ki. A vállalat az elmúlt negyedévében egymilliárd dollárt (371 milliárd forint) költött hirdetésekre, ami 10 százalékkal több az egy évvel korábbi kiadásnál - derül ki a Reuters összesítéséből.
A cég vezetőinek beszámolója szerint az az új marketingstratégiájuk, hogy ritkábban, de nagyobb keretösszegű kampányokkal „támadják” a fogyasztókat. Ehhez új marketingfőnököt neveztek ki. Feladata nem egyszerű, ki kell találnia, milyen üzenettel szoríthatja vissza a Nike feltörekvő versenytársait, köztük az On és a Hoka márkákat. Külön gondot okoz, hogy a divat elmozdult a vaskos kosárlabdás csukáktól, ami a Nike legnagyobb versenytársának, az Adidasnak kedvez. Az utóbbi cég más utat választ a reklámozásban. Az elmúlt évben 2,5 milliárd eurót költött marketingre, ami 2,5 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Eközben az amerikai vállalat 4,3 milliárd dollárt szánt erre a célra (Magyarország éves GDP-jének két százaléka), ami hatszázalékos növekedés.