A Szófiában viszonylag későn, az 1990-es években kiépített metróhálózatot eleve a mai ember igényeihez alakították ki. Metrórendszerük nem csak gyorsaságával igazodik a modern élet kihívásaihoz, de újabban vonalkódos jegykezelési rendszere is megkönnyíti a közlekedést az utasok számára. A rendszer központi elemei a metróállomások területén található jegykiadó automatákba szerelt, fejlett vonalkódnyomtatók, melyek a kiadott jegyekre egyedi vonalkód-azonosítót helyeznek, és mivel a speciális jegykiadó automaták nem előre kinyomtatott jegyeket tartalmaznak, azok mindig az aktuális igényekre szabhatók. Ezzel a módszerrel nélkülözhetővé válnak a már előre elkészített jegyek nyomtatási, tárolási, szállítási költségei, így csökkenhet a metrójegyek aktuális eladási ára is.
Tervek: A metrón debütálhat az elektronikus BKV-jegy |
"Reform" vonalkód nélkül Budapesten Metró: egy órát kapnak a vonaljegyesek |
A bolgár fővárosban az új vonalkódos beléptetőrendszer kiépítése gyorsan megtérülő beruházásnak minősült, mivel az új infrastruktúra és a nyomtató-kioszkok kiépítése már rövidtávon meghozta a hasznot a város számára. A szófiai projekt a bevezetést követő három éven belül a jegyeladások költségeit tekintve is jelentős megtakarítást eredményezett, amelyek tovább javították a tömegközlekedési vállalat eredményét. A számokon túl a bolgár város egy professzionális, a mai ember igényeihez alkalmazkodó metrót is elkönyvelhet magának, melyet a helyi lakosokon kívül a városba látogató turisták is előszeretettel használnak, így a beruházás a turisztikai szektor hatékonyságának növekedését is elősegíti.
Az áfaemelés miatt még drágább lesz a BKV?
Tőkepótlásból felújítás a BKV-nál
Fejünk felett lebeg a BKV-sztrájk
Már dolgozik a BKV a bunkó ellenőrök problémáján
Privátbankár