3p

Az európai és az ázsiai térség mind a 37 országát kötelezi a tisztességes versenyre.

Az Európai Unió és a Délkelet-ázsiai Nemzetek Szövetsége (ASEAN) átfogó légiközlekedési megállapodást írt alá, amely több légiközlekedési lehetőséget nyit meg és javítja a két térség közötti közvetlen összeköttetést, miközben korszerűsíti az érintett járatokra vonatkozó szabályokat és szabványokat.

Az ASEAN Gazdasági Közösség és az Európai Unió a légiközlekedést új szintre emelte. Fotó: Depositphotos
Az ASEAN Gazdasági Közösség és az Európai Unió a légiközlekedést új szintre emelte. Fotó: Depositphotos

A megállapodás a nemzetközi légiközlekedési megállapodások új generációjának legújabb példája, mivel olyan globális referenciaértékeket határoz meg, amelyek a két térség mind a 37 országát kötelezik a tisztességes versenyre, valamint a szociális és környezetvédelmi feltételek javítására. Az aláírás új lehetőségeket jelent a fogyasztók, a légitársaságok és a repülőterek számára mind Európában, mind az ASEAN-országokban (Brunei Darussalam Állam, Kambodzsa, Indonézia, Laoszi Népi Demokratikus Köztársaság, Malajzia, Mianmar, Fülöp-szigetek, Szingapúr, Thaiföld és Vietnam) - szúrta ki az Üzletem.hu az Európai Bizottság közleményét.

"Ez az első blokkok közötti légiközlekedési megállapodás, amely új szintre emeli az EU–ASEAN légiközlekedési partnerséget. Támogatni fogja a légi közlekedési ágazat Covid-19 utáni talpraállását, és helyreállítja az olyannyira szükséges összeköttetést, amely mintegy 1,1 milliárd ember javát szolgálja, lehetővé téve a vállalkozások, a kereskedelem, az idegenforgalom és az emberek közötti kapcsolatok elmélyülését. A megállapodás több mint 140 kétoldalú légiközlekedési megállapodás helyébe lép, egységes szabályrendszert biztosít, és csökkenti a bürokráciát. Emellett új alapot biztosít számunkra ahhoz, hogy közösen dolgozhassunk a gazdasági, társadalmi és környezeti szempontból fenntartható légi közlekedés iránti közös elkötelezettségünk jegyében" - mondta Adina Vălean, a közlekedésért felelős biztos.

Az ASEAN globális gazdasági hatalom, és gyorsan növekvő légiközlekedési piaccal rendelkezik. 2019-ben ez volt az EU kilencedik legnagyobb uniós teherszállítási piaca, és a 16. legnagyobb személyszállítási piac, több mint 8 millió utassal. Az Európa és Ázsia közötti légi szolgáltatások modern keretrendszerének bevezetése amellett, hogy lehetőségeket nyit meg, magas színvonalat is biztosít, ezért befektetést jelent a jövőbe.

Valamennyi uniós légitársaság üzemeltethet közvetlen járatokat az EU bármely repülőteréről az ASEAN-államok bármely repülőterére, és fordítva ugyanez vonatkozik az ASEAN légitársaságaira is. Ez segíteni fogja az EU és az ASEAN légitársaságait abban, hogy versenyezzenek a jövedelmező EU–ASEAN piacot megcélzó versenytársakkal.

Az Európai Bizottság 2016-ban kapott felhatalmazást a Tanácstól arra, hogy uniós szintű légiközlekedési megállapodásról tárgyaljon az ASEAN-nal. A tárgyalások 2021 júniusában zárultak le. Hasonló átfogó uniós légi közlekedési megállapodások más partnerországokkal is születtek már: az Egyesült Államokkal, Kanadával, Katarral, a Nyugat-Balkánnal, Marokkóval, Grúziával, Jordániával, Moldovával, Izraellel, Ukrajnával és Örményországgal.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Rossz hírt kapott a magyar kormány Németországból
Privátbankár.hu | 2025. január 10. 13:46
Nőtt a bejelentett csődök száma tavaly Németországban a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis pénteken publikált jelentése alapján.
Makro / Külgazdaság Ez lehet Joe Bidenék utolsó intézkedése
Privátbankár.hu | 2025. január 10. 11:18
Keresztbe tennének az Egyesült Államok ellenfeleinek, ám az egyik techcég hevesen tiltakozik.
Makro / Külgazdaság Matolcsy György még a távozása után is fog kísérteni?
Privátbankár.hu | 2025. január 10. 11:02
A jelenlegi jegybankelnök regnálása idején az MNB monetáris tanácsába került személyek az utódja, Varga Mihály munkába állása után még másfél hónapig többségben maradnak.
Makro / Külgazdaság Megszólaltak Amerikában, de mit szól majd ehhez Matolcsy György és Varga Mihály?
Privátbankár.hu | 2025. január 10. 10:29
Elhúzódhat a kamatvágás a tengerentúlon, ez pedig nem jó hír a magyar jegybanknak sem.
Makro / Külgazdaság Érdemes még pénteken teletankolni az autót, mutatjuk, miért!
Privátbankár.hu | 2025. január 10. 09:54
Szombaton ismét új árakkal találkozhatunk a benzinkutakon.
Makro / Külgazdaság Robert Fico fenyeget: lépnek, ha nem lesz megoldás a gáztranzitra
Privátbankár.hu | 2025. január 9. 17:31
Szlovákia az uniós döntéshozatalban is vétózhat.
Makro / Külgazdaság Kibertámadás alatt áll Szlovákia
Privátbankár.hu | 2025. január 9. 16:33
Sajtóinformáció szerint több millió dollárt követelnek a kormánytól. 
Makro / Külgazdaság Lassan újra mernek vásárolni a magyarok?
Privátbankár.hu | 2025. január 9. 13:18
Bizakodhatunk, hogy a kiskereskedelmi forgalom visszakorrigál és tartósan meghaladhatja a 2021-es bázist, így sikerül kitörnie a 2024 tavasza óta tartó oldalazásból – közölte az MBH Bank a Központi Statisztikai Hivatal csütörtökön közölt kiskereskedelmi adataira reagálva.
Makro / Külgazdaság Nem tört ki a vásárlási láz a magyarokon
Privátbankár.hu | 2025. január 9. 08:35
Megérkeztek a legfrissebb kiskereskedelmi forgalomról szóló adatok.
Makro / Külgazdaság Ismét lépéskényszerbe került Rogán Antal
Privátbankár.hu | 2025. január 9. 08:30
Ezúttal a pocsék ipari adatot kell eladhatóvá tennie a propagandaminiszternek.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG