3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Holnap, azaz szerdán átveszi az első Boeing 787-es repülőgépet az American Airlines. A Dreamlinereket gyártó óriásvállalat kétéves  kényszerű szünet után szállíthatja termékeit a megrendelőknek. Az új gépek átadása azonban nem lesz problémamentes , hiánycikk lett ugyanis a hajtómű.

Ismét élesedhet a verseny a világ két vezető repülőgépgyártó cége a Boeing és az Airbus között. Az előbbi ugyanis holnaptól ismét szállíthatja az egyik legkeresettebb típusát a Boeing 787-est, azaz a Dreamlinert.

A főleg transzatlanti járatokra alkalmas repülők forgalmazását két tragédia után függesztették fel. A kétéves "szilencium" az amerikai repülésügyi hivatal (FAA) engedélyét követően ért véget, így elkezdődhet az eddig hangárakban porosodó gépek eladása. Az American Airlines korábban 13 darab átvételét tervezte idén nyáron, a turistaszezonra tekintettel, de a jelenlegi helyzet szerint ennek csupán felét adják át augusztusban. (A Lufthansa  ugyanakkor szeptemberre és októberre tervezi az első Drealinerek átvételét.)

Visszatérnek a Dreamlinerek. Fotó: Depositphotos
Visszatérnek a Dreamlinerek. Fotó: Depositphotos

Az American Airlines  bejelentése tekinthető szimbolikus lépésnek is, hiszen a Boeing raktáraiban 115  darab Dreamliner várja vevőit - ennek összértéke meghaladja 25 milliárd dollárt.

A Boeing mindenesetre optimistán tekint a jövőbe, hiszen a Dreamlinerek mellett a másik népszerű - de szintén leállított - típus, a  Boeing 737Max szállításai is beindulhatnak. ( A gyártás beszüntetését  ez esetben is tragédia és az ezt előidéző komoly informatikai problémák okozták.)  Erre, vagyis a gyártás felpörgetésére utal, hogy  a júliusi nagy britannai légishow-n ( Farnborough) jelentős megrendelések érkeztek. A másik amerikai cég, a Delta Airlines 100 darabra írt alá szerződést és 30 darabot opciót is kikötött. A Delta üzlet értéke  a Wall Street Journal szerint meghaladja a 13,5 milliárd dollárt.

A nagy vetélytárs Airbus egyelőre tartja vezető helyét a repülőgép piacon. A legnépszerűbb - és a Boeing 737Max vetélytársának számító - szegmensben folyamatosan növelni tudja a  gyártást. Az A320-as géptípusból idén 700 darabot szándékoznak gyártani, míg a Boeing 737Max-ból 500 darab a terv. Mindkét gyártó szállítási problémákról adott hírt az elmúlt hetekben.

A Boeing a tervet évi 400 darabra csökkentette,  az európai óriás pedig képtelen havi 50-nél többet összeszerelni. A probléma  most a hajtómű beszállításból adódik, ugyanis az utasszállító repülőkhöz való hajtóműveket gyártó cégek mindegyike a beszállítói láncok megszakadása vagy bizonytalansága miatt volt kénytelen lassítani a gyártást. A General Electric, a CFM International,  a Rolls Royce, a francia Safran és a brit Pratt and Whitney egyaránt erre hivatkozva késik a szállításokkkal. 

 

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Magyar Péter jobb lenne a gazdaságnak, mint Orbán Viktor? A Klasszis Klub Live-ban Felcsuti Péterrel beszélgetünk
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 12:48
A közgazdász, bankár november 28-án, csütörtökön 15 óra 30 perckor lesz élő adásunk vendége. Felcsuti Péterrel átbeszéljük, mi a legfőbb baja az idén a tavalyihoz hasonlóan ismét recesszióba zuhant hazai gazdaságnak, kitérve egyebek mellett arra, hogyan lehetséges az, bár az Európai Unióban messze a legtöbb támogatást az Orbán-kormány adja a gazdaság szereplőinek, mégis szinte alig van mutató, amelyben ne lennénk tökutolsók. Vajon ezen változtathat-e egy kormányváltás, Magyar Péter kvázi megváltó is lehet, vagy csak leváltó – ha egyáltalán? Az élőben zajló stúdióbeszélgetésre ingyenesen lehet regisztrálni, majd azt online követni és kérdéseket feltenni.
Makro / Külgazdaság Ha ti úgy, mi is úgy – visszavágnak az oroszok egy másik fronton
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 07:05
Csak ugyanazt teszik, mint a „barátságtalan” nyugati országok, állítják.
Makro / Külgazdaság Íme Kína megelőző csapása, borult a forgatókönyv
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 14:16
Donald Trump, az Egyesült Államok megválasztott elnöke arra készül, hogy kormánya újabb büntetővámokat vezet az amerikai–kínai kereskedelemben. A rombolást azonban mintha Kína vette volna a kezébe.
Makro / Külgazdaság Újabb lesújtó hírt emésztgethet Nagy Márton
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 13:01
Sztrájk miatt akadozhat az autógyártás a Volkswagennél, ami láttán a növekedési álmait nagyrészt erre az ágazatra építő nemzetgazdasági miniszter bosszankodhat.
Makro / Külgazdaság Alig vánszorog az unió gazdasága, de mi még annak is csak a hátát látjuk
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 11:09
A magyar bruttó hazai termék a III. negyedévben és az elmúlt egy évben is csökkent, ezzel a sereghajtók közé tartozunk az Európai Unióban. Mind a Visegrádi Négyekhez tartozó társaink, mind Ausztria és Románia jóval jobb teljesítményt tud felmutatni.
Makro / Külgazdaság Baj van a briteknél, de így is szívesen cserélnénk velük
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 09:14
A vártnál magasabb októberi infláció is csak 2,3 százalékot jelent, szemben a magyar 3,2-vel.
Makro / Külgazdaság Nocsak, mire is jó a munkáshitel!
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 08:36
A money.hu és a Használtautó.hu szakértői megnézték, hogy a 4 millió forint milyen, akár egyszerűbb teherszállításra is alkalmas használt járművekre lehet elég.
Makro / Külgazdaság Matolcsy Györgyék megüzenték: vigyázó szemünket a dollárra vessük!
Privátbankár.hu | 2024. november 19. 17:40
A dollár erősödése és a kockázatkerülés tőkekiáramlást okozott a feltörekvő piacokon, így hazánkban is. Ráadásul a fejlett piaci hozamok közül is az amerikaiak emelkedtek a legjobban. A kelet-európai gazdaságok a vártnál gyengébben szerepeltek, de a 4,5 százalékos költségvetési hiánycél tartható, és a jövő évi növekedésre is jók a kilátások. A Magyar Nemzeti Bank a keddi kamatdöntést indokolta.
Makro / Külgazdaság Itt van a döntés, amire az ország várt
Privátbankár.hu | 2024. november 19. 14:01
Nem változtatott a jegybanki alapkamaton a Magyar Nemzeti Bank Monetáris Tanácsa.
Makro / Külgazdaság Nem lehet őszinte Orbán Viktor mosolya
Csabai Károly | 2024. november 19. 05:43
Az hagyján, hogy a kormányzati (siker)propagandában nemes egyszerűséggel csak földbe döngöltként emlegetett infláció októberben újra „kidugta a fejét”, s magasabb lett az előző havinál. Az igazi bosszúságot azonban az okozhatja a Karmelitában, hogy bár egy sor európai ország fogyasztóiár-indexe még a magyarnál is jobban emelkedett egy hónap alatt, s a Privátbankár Európai Inflációs Körkép kétéves történetében csak egyszer rontottak ennyien, még az sem volt elég ahhoz, hogy akár egyetlen helyet is előrelépjünk a ranglistán. Így viszont sovány vigasz, hogy a jegybanki alapkamatok és a reálkamatok összevetésében maradtunk az élmezőnyben.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG