4p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jön a Porsche Cayenne SUV-rivális a Ferraritól. Az új típus várhatóan jelentősen megdobja az olasz gyártó eladásait.

A 75 éves Ferrari sportautógyártó kedden mutatta be első négyajtós sorozatgyártású autóját, a Purosangue névre keresztelt SUV-ot. Érdekes fordulat ez azután, hogy 2016-ban a cég akkori vezérigazgatója, Sergio Marchionne még úgy nyilatkozott, hogy először őt kell agyonlőni, ha azt akarják, hogy a Ferrari terepjárót gyártson. Úgy tűnik, gyorsan meggondolta magát, vagy mégsem? Noha a Purosangue úgy néz ki, mint egy SUV – hasonlóan a Porsche Cayenne, a Lamborghini Urus vagy a Maserati Levante modellekhez – azonban mérete, formája és nagyobb magassága ellenére a vállalat ragaszkodik ahhoz, hogy a Purosangue – ami olaszul „telivért” jelent – egy sportkocsi, amelyet az alapoktól kezdve igazi Ferrariként terveztek.

A gyártó szerint lehet, hogy a Purosangue formája eltér az eddig megszokott Ferrarikétól, de minden másban olyan lesz, mint a többi Ferrari. Az új modellt egy 6,5 literes, 715 lóerős V-12-es motor hajtja, amelyet az első tengely mögé szereltek, nem pedig fölé, mint a legtöbb SUV és crossover esetében.

A Ferrari azt állítja, hogy a motor – és a jármű hátulra szerelt transaxle-jének – elhelyezése jóformán teljesen egyenletesen osztja el a jármű súlyát a négy kerék között, ami javítja a stabilitást. (A transaxle egy olyan mechanikus szerkezet, amely a gépkocsi sebességváltójának, tengelyének és differenciálművének funkcióit egyetlen integrált egységben egyesíti.)

Ferrari Purosangue. Fotó: Ferrari
Ferrari Purosangue. Fotó: Ferrari

Bár a Ferrari leginkább a kétüléses sportautóiról ismert, a vállalat az 1960-as évek eleje óta épít négyüléseseket, és a 2011-ben bemutatott FF kupé óta összkerékhajtású modelleket is gyárt. Ennek ellenére még a Ferrari is elismeri, hogy a Purosangue-gal új területre merészkedik a nagy múltú márka.

A Purosangue indulóára Olaszországban 390 ezer euró (157 millió forint) lesz, közölte a Ferrari, ezzel pedig a cég második legdrágább szériamodelljét dobják piacra a 440 ezer eurós SF90 hibrid sportkocsi után.

A kiszállítások 2023 második negyedévében kezdődnek Európában, a harmadik negyedévben az Egyesült Államokban, és a jövő év végére minden más piacon elérhetővé válik – közölte az autógyártó.

Magas induló ára ellenére a Purosangue valószínűleg népszerű lesz a Ferrari tehetős ügyfelei körében, így vélhetően a Felcsútra vezető utakon is fel-felbukkan majd. 

Várhatóan óriási lesz a kereslet az új modell iránt, hiszen a rivális Porsche két SUV-ja, a 2002 óta létező Cayenne és a 2014-ben bemutatott Macan együttesen a Porsche termelésének mintegy 55 százalékát adta az elmúlt egy éveben. Ezzel szemben a Ferrari nem akarja hagyni, hogy a Purosangue ennyire népszerű legyen: a vállalat azt tervezi, hogy a Purosangue gyártását a teljes éves termelésének legfeljebb 20 százalékára, vagyis évente csak körülbelül háromezer darabra korlátozza.

Ez nem túl jelentős szám, így biztosan hamar elkapkodják az elkészült példányokat, már csak azért is, mert a másik olasz rivális, a Lamborghini szuper SUV-jából, a négyliteres, ikerturbós, V8-as, 666 lóerős Urusból már több mint 20 ezer darabot szereltek össze, mióta alig négy évvel ezelőtt megkezdődött a gyártás. 2022 első félévében ez a modell adta a gyártó teljes volumenének 61 százalékát. Igaz ugyan, hogy ez a modell már potom 105 millió forinttól kapható.

Szintén hasonló célból, a Maserati eladásainak fellendítése érdekében érkezett 2016-ban a piacra az 50 millió forinttól elvihető Levante, amely az első két évben valóban nagyot dobott a gyártó eladásain, és ott van még a 80 millió forinttól kapható angol luxusmárka első terepjárója az Aston Martin DBX négyliteres 550 lóerős V8-asa is, amely 2019 őszétől fordította pozitívba a 2010 óta veszteséges angol gyártó pénzügyi mérlegét. Várhatóan a Ferrari is hasonlóan jó eredményeket ér majd el az új modellel.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Ismét irigykedhetünk az olaszokra
Privátbankár.hu | 2025. június 2. 14:21
Olaszországban az elemzők által várttal összhangban 1,7 százalékkal nőttek a fogyasztói árak májusban éves összevetésben – derült ki az olasz statisztikai hivatal, az Istat előzetes adataiból.
Makro / Külgazdaság Tankolni menne? Jól nézze meg ezeket a számokat!
Privátbankár.hu | 2025. június 2. 12:48
Nagyon olcsó azért nem lesz...
Makro / Külgazdaság Mit tenne Nagy Márton helyében? Ezt is megkérdezzük Békesi Lászlótól a Klasszis Klub Live-ban
Privátbankár.hu | 2025. június 2. 11:46
A volt pénzügyminiszter június 11-én, szerdán délután 15 óra 30 perckor lesz a vendége a Klasszis Média egyórás élő adásának. Amelyben szokás szerint nemcsak mi kérdezünk, hanem ezt olvasóink is megtehetik, akár előzetesen, akár a Klasszis Média YouTube-csatornáján, illetve az Mfor és a Privátbankár Facebook-oldalán közvetített adás során.
Makro / Külgazdaság Lesújtó számok érkeztek: pislákol a gazdaság
Privátbankár.hu | 2025. június 2. 09:15
Májusban 50,1 pontra esett vissza a BMI, ami a növekedés határát jelenti. A részindexek többsége csökkent, a foglalkoztatás zsugorodik.
Makro / Külgazdaság Kedvező változás a magyar diszkontokban – A Privátbankár Diszkont Árkosárból kiderül, merre mentek az árak
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. június 2. 05:44
Egy hónap alatt közel 2 százalékkal csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérésben szereplő alapvető termékek átlagára. 
Makro / Külgazdaság Trump autóvámja miatt még távolabbra került a magyar kilábalás
Sasvári Péter | 2025. június 1. 06:01
Szinte kibírhatatlannak nevezte a Donald Trump által kivetett autóvámokat a Külgazdasági és Külügyminisztérium államtitkára. Magyar Levente szerint ugyanis az Egyesült Államok által az európai autóimportra kivetett vámok Magyarországot is határozottan rosszul érintenék. De miért nem tud különalkut kötni a „dealeket” kedvelő Trumppal a számára legszimpatikusabb magyar kormány? És merre van előre az érintett magyar iparágaknak, egyáltalán, a magyar-amerikai gazdasági kapcsolatok számára?     
Makro / Külgazdaság Szörnyű örökséget hagyott hátra Matolcsy György
Privátbankár.hu | 2025. május 31. 12:41
Közel 800 milliárd forintos veszteséggel zárta a 2024-es évet a Magyar Nemzeti Bank (MNB) – derül ki a jegybank pénteken közzétett éves jelentéséből. Ennek ellenére a tőkehelyzet javult valamelyest a forint év végi gyengülése miatt, így „csak” közel 1700 milliárd forint mínuszban van a saját tőke.
Makro / Külgazdaság Meghalt az abortusztabletta feltalálója
Privátbankár.hu | 2025. május 31. 10:46
98 éves korában elhunyt a francia tudós, aki feltalálta az abortusztablettát.
Makro / Külgazdaság Friss jelentés: 1 milliárd eurónál is több uniós forrás ment el diszkriminatív projektekre
Privátbankár.hu | 2025. május 31. 09:59
Hat ország példái közé tartozik a romák szegregált lakhatása és a menedékkérők számára fenntartott befogadóközpontok létesítése is.
Makro / Külgazdaság 250 millió méh szabadult ki egy felborult kamionból
Privátbankár.hu | 2025. május 31. 09:29
Az amerikai Washington államban a hatóságok arra figyelmeztetik a lakosságot, hogy vigyázzanak a méhrajokkal. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG