3p

Sok vállalkozás jelezte már, hogy élni kíván az iparűzési adóelőleg felezésével.

A fizetendő iparűzési adóelőleg is felezhető, ehhez mindössze egy egyszerű nyilatkozatot kell benyújtani február 25-ig az adóhivatalhoz. Szerdáig az érintett kkv-k jelentős többsége, mintegy 340 ezer vállalkozás, el is küldte az erről szóló nyilatkozatát - tájékoztatta az MTI-t pénteken Izer Norbert, a Pénzügyminisztérium adóügyekért felelős államtitkára.

A kkv-k a kedvezményezettek (Fotó: MTI / Rosta Tibor)
A kkv-k a kedvezményezettek (Fotó: MTI / Rosta Tibor)

A gazdaság újraindításának egyik lényeges eleme az, hogy idén a koronavírus-járvány miatt a kis- és középvállalkozások (kkv) helyi iparűzési adójának (hipa) maximális mértéke a felére csökken, azaz egy százaléknál nem lehet magasabb. 2021-ben a változtatás nyomán százötvenmilliárd forint maradhat a kisebb vállalkozásoknál - emlékeztetett az államtitkár.

Hozzátette: a felére csökkentett adómérték már a 2021-ben fizetendő iparűzési adóelőleg fizetésénél is alkalmazható, ám ennek az adókönnyítésnek az igénybevételéhez a vállalkozónak 2021. február 25-ig be kell jelentenie a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV) az összes helyi adótörvény szerinti telephelyét, és nyilatkoznia kell a jogosultság fennállásáról, így többek között arról is, hogy kkv-nak minősül. Az államtitkár megjegyezte azt is, hogy az elektronikus nyilatkozattételi kötelezettség nem terheli azokat a kkv-kat, amelyeknek a törvény alapján nem kell adóelőleget fizetni, így például a hipában egyszerűsített adómegállapítást választó katásokat (kisadózó vállalkozások tételes adója), akik két részletben fizetnek adót, és a jogelőd nélkül kezdő vállalkozókat.

A 2021. február 25-ig esedékes elektronikus nyilatkozattétel csak az adóelőleg kedvezményes fizetéséhez szükséges; az egy százalékos iparűzési adó mérték alkalmazásához nem - hangsúlyozta Izer Norbert. Mint mondta: az alacsonyabb adómérték automatikusan jár a kkv-éknak, így 2021-re vonatkozóan minden érintett a felére csökkentett, legfeljebb egy százalékos mértékű adót fogja majd megfizetni 2022. május 31-én.

Izer Norbert kitért arra is, hogy egy vállalkozás akkor jogosult a kedvező iparűzési adómérték alkalmazására, ha mikro-, kis- és középvállalkozásnak minősül, de a nettó árbevétele vagy mérlegfőösszege nem haladja meg a négymilliárd forintot. A vállalkozó és a kapcsolódó, illetve partnervállalkozások adatait össze kell számítani, vagyis a négymilliárd forintos értékhatár, valamint a foglalkoztatotti létszámra vonatkozó határ nem az egyedi vállalkozás szintjén, hanem "csoportszinten" értelmezendő.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Magyar Péter érdekes részleteket árult el a kihallgatásáról
Privátbankár.hu | 2026. október 9. 13:44
Nem tett panaszt a gyanúsítás ellen.
Makro / Külgazdaság Újabb ügyben tesz feljelentést a kormány, Mészáros Lőrinc cége kellemetlen hírt kapott
Privátbankár.hu | 2026. október 9. 13:28
A pénteki kormányzati sajtótájékoztatón beszélt Vitézy Dávid közlekedési és beruházási miniszter a Déli körvasút projekt helyzetéről, több fontos részletet is elárulva.
Makro / Külgazdaság Szoboszlai Dominikék városi riválisára kikerült az eladó tábla
Privátbankár.hu | 2026. október 9. 11:57
Az Everton FC amerikai tulajdonosa nem jön ki a szurkolókkal, és nyári átigazolások miatt is kritka érte.
Makro / Külgazdaság Magyar Péter folytatná az „Orbán-bábok eltávolítását”
Privátbankár.hu | 2026. október 9. 10:10
Két újabb állami hivatal élén álló személy távozását követeli a kormányfő.
Makro / Külgazdaság Friss hírek érkeztek a benzinkutakról
Privátbankár.hu | 2026. október 9. 09:35
Így alakulnak a pénteki árak.
Makro / Külgazdaság Ezzel számoljon, ha katásként menne nyugdíjba
Privátbankár.hu | 2026. október 9. 09:02
Aki ma a kisadózó vállalkozók tételes adóját használja, annak egy teljes évnyi munkája a nyugdíj összegénél nagyjából négy hónapnak számít – 40 év után így nagyjából 29 ezer forint nyugdíj jönne ki. Az új törvénytervezet szerint 2028-tól ez teljes év lehet, így 40 év után már 170-180 ezer forint körüli nyugdíj jöhet ki.
Makro / Külgazdaság Még mindig iszonyat drága az olaj, ez az oka
Privátbankár.hu | 2026. október 9. 08:37
Csökkent az olajár péntek reggel az előző napi jelentős emelkedés után, amit részben a közel-keleti eseményekkel kapcsolatban fölerősödött aggodalmak váltottak ki.
Makro / Külgazdaság Végre itt a berlini fordulat?
Privátbankár.hu | 2026. október 9. 08:02
Javította az idei és a jövő évre vonatkozó növekedési előrejelzését is a német kormány.
Makro / Külgazdaság Euróövezeti célok és súlyos örökség: Bod Péter Ákos bírálja a magyar gazdaság helyzetét
Privátbankár.hu | 2026. október 9. 07:36
Bár az áprilisi kormányváltás és az EU-párti fordulat azonnali optimizmust hozott a pénzügyi piacokon, a forint erősödése és az uniós források felszabadítása önmagában még nem oldja meg a reálgazdaság strukturális problémáit. Bod Péter Ákos legfrissebb elemzése szerint a kétezer-harmincas eurócsatlakozási céldátum eléréséhez az új kabinetnek fel kell számolnia az előző rendszer torz piaci örökségét és a modern gazdaságtörténet példátlan stagnálását.
Makro / Külgazdaság Izgalmas perek lehetnek a vagyonadó miatt – interjú
Izsó Márton - Csabai Károly | 2026. október 9. 05:43
Kedden jelentette be Magyar Péter a kormány által tervezett vagyonadó részleteit, amely szerdától társadalmi egyeztetés alatt áll. A Klasszis Podcast legújabb adásában Dr. Baráti Ákossal, a Jalsovszky Ügyvédi Iroda partnerével, nemzetköziadó-szakértőjével a vagyonadóztatás várható hatásait jártuk körül.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG