A szabad demokrata politikus elmondta, hogy meglepődve értesült Klados Gusztáv BKV 4-es metró projektigazgató azon csütörtöki bejelentéséről, miszerint csak 2012-ben indulhat a 4-es metró próbaüzeme. "Nyilván nem a sajtóból kellene értesülnie" a szakbizottságnak ilyen horderejű dologról - jegyezte meg az önkormányzat közlekedési tanácsnokaként is tevékenykedő politikus. Hozzátette, hogy a tisztánlátás érdekében kezdeményezi Klados Gusztáv bizottsági meghallgatását.
Mit mondott pontosan Klados Gusztáv? 4-es metró: "nem reális a csúszás mértéke" |
Klados Gusztáv csütörtökön a Fővám téri állomás bejárásán azt közölte, hogy előreláthatólag 2012-ben indulhat a 4-es metró próbaüzeme. Az alagutakat várhatóan megépítik 2011 végére. A nemzetközi tapasztalatok szerint azonban a tervezett három hónapnak a duplájára van szükség a próbaüzemnél. Elsődleges ugyanis az utasok biztonsága, s ezért csak az után szállíthat utasokat a metró, ha a rendszer teljesen biztonságos. Az igazgató utalva arra, hogy már a Keleti pályaudvarnál kellene járni az alagútfúróknak, azt mondta, hogy a késésért részben a BKV 4-es metró projektigazgatósága a felelős.
A tájékoztatón kiosztott anyagból kiderült, hogy a 4-es metró építése jelenleg 40 százalékos készültségű. Az Etele tér - Baross tér közti első szakasz építési költsége 353 milliárd forint, amihez mintegy 250 milliárdot az Európai Uniótól remélnek. Az uniós döntés legkorábban idén nyáron várható. A 4-es metró átadási határidejét többször módosították, 2006-ban még az évtized végére ígérték a befejezést.
Jól jött a pluszpénz a BKV-nak
Hibát találtak az Alstom-metróknál
34 milliárdnyit blicceltünk a BKV-n
4-es metró: 35 milliárdban akadt el a fúrópajzs
MTI