500-ból 140-et le is hívunk
Varga Mihály az aláírás előtt ismertette: a kormány és a bank között lezajlott egyeztetések nyomán az EIB a 2020-ig tartó időszakban kész Magyarország közúti infrastruktúrájának fejlesztéséhez 500 millió euró (mintegy 154 milliárd forint) összegű – több részletben lehívható – hitelkeretet biztosítani. Az első, most megkötött hitelszerződés értéke 140 millió euró (bő 43 milliárd forint).
A hitelszerződés, amely a „Közúthálózat modernizációja – A” címet viseli, a kormány határozata, valamint a központi költségvetés alapján a „Kiemelt közúti beruházások” fejezet központi költségvetési kiadásaihoz járul hozzá.
Mire megy a pénz?
A hitelkeretnek köszönhetően közúthálózatunk azon elemeit is gyorsabb ütemben tudjuk modernizálni, amelyek nem tartoznak az úgynevezett „TEN-T”, vagyis a Transzeurópai Közlekedési Hálózathoz, illetve európai uniós forrásokból nem támogathatóak – tájékoztatott a miniszter.
A hitel segítségével többek között olyan beruházások valósulhatnak meg, mint az M8 és az M44 gyorsforgalmi út Kecskemét (M5)–Nagykőrös–Békéscsaba közötti szakasza, az M85 autóút Csorna–Sopron, országhatár szakasza, és a 23. és 25. főutak Bátonyterenye–Ózd közötti szakaszainak gyorsforgalmi fejlesztése.