Közlése szerint a kft. tavaly hozta forgalomba Magyarországon azt a másodlagos (gyártás utáni) jelölőrendszert, amellyel egy autónak akár 40-50 része is azonosíthatóvá válik. A megállapodás értelmében a két szervezet hozzáférhet egymás adatbázisához. Így rendőrségi feljelentés nélkül, csupán a céghez érkező bejelentéssel megváltozhat az adott kocsi státusa a minisztériumi adatbázisban - hangsúlyozta Tóth Péter.
Emellett az ORFK támogatta a www.jeloltauto.hu weboldal létrejöttét (mely egyelőre még nem üzemel), amelynek segítségével a használt, ezzel a rendszerrel jelölt gépkocsik leinformálhatóvá válnak. A megjelölt autókkal kapcsolatos információk (például a jelölések helye, időpontja) az esetleges változásokkal együtt bekerülnek a cég adatbázisába, s így eladáskor a vevő megismerheti az autó hiteles "életútját". A weboldal várhatóan szeptembertől lesz elérhető.
A mikroszemcsés, holografikus rendszer lényege, hogy a karosszéria elemeire és tartórészeire összesen több mint húszezer, UV-reagens pontot helyeznek el, így az autó, illetve az alkatrész lopás esetén kereshetővé és azonosíthatóvá válik. A jelölést csak roncsolással vagy teljes lecsiszolással és átfényezéssel lehet eltávolítani. Van 20-25 olyan pont az a
utón, amit mindenképpen megjelölnek (például fényszórók, visszapillantó tükör, felni, kerék), a többi esetén ez a tulajdonos kívánsága szerint történik. A biztosítók számára a rendszer garanciát jelenthet a lopott autó alkatrészenkénti feketepiaci értékesítése és az önkárokozás elkerülésére.
Parkolás: vizsgálhatják a politika szálakat
A cég közlése szerint a rendszer ára 60 euró, de magánszemélyek számára gyakorlatilag ingyenes, mert a biztosító díjtételkedvezményt ad, a hitelre vett autóknál pedig a finanszírozó beépíti a költséget.
A kereskedelmi igazgató kitért arra: európai uniós direktíva, hogy 2012-re már a gyártósoron jelöljék meg az autókat ilyen mikropontokkal. A rendszer bevezetése külföldön a hatástanulmányok szerint 70-80 százalékos visszaesést hozott az autólopások és a lopott járművek alkatrészenkénti értékesítése terén. Magyarországon az első években körülbelül százezer jelölésre számítanak - mondta Tóth Péter.
A Wartburg lesz az Opel Daciája?
Döcög a BMW szekere
Kínaiaké lesz a svédek büszkesége?
GM: a fele annyi eladás megduplázta a veszteséget
M0-ás: 15 óra alatt 12 ezer gyorshajtó
Magyar találmány vet véget az autólopásoknak
