A tervről kedden tárgyalt a Főpolgármesteri Kabinet. Nyáry Krisztián kommunikációs igazgató ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a közlekedésrendszer korábbi fejlesztési tervét 2001-ben fogadta el a Fővárosi Közgyűlés, és ennek aktualizált változata került most a városvezetés elé. A programot a Főmterv Zrt. által vezetett szakmai konzorcium készítette, együttműködésben számos civil szervezettel. A szakértők a munka során két körben egyeztettek a kerületi önkormányzatokkal is.
A terv célja, hogy a főváros közlekedésére távlati koncepciót nyújtson, és egyúttal a 2020-ig tervbe vett uniós nagyprojektek stratégiai megalapozását is szolgálja. A fővárosi program illeszkedik az országos, tavaly elfogadott egységes közlekedésfejlesztési koncepcióhoz és az Európai Unió 2007-es Közlekedési Zöld Könyvének alapelveihez is. A dokumentum bemutatja azt is, hogy az uniós támogatásra rövid távon esélyes közlekedési projektek (4-es metró, Margit híd felújítása, 1-3-as villamos stb.) miként illeszkednek Budapest és az ország közlekedési rendszeréhez.
Demszky Gábor a kabinet ülésén bejelentette, hogy a Fővárosi Közgyűlés jövő hét csütörtöki rendes ülését reggel 8 óra helyett délután 2 órára hívja össze. Az Országgyűlés ugyanis szintén ezen a napon tartja rendkívüli ülését a délelőtti órákban, és a parlamentnek számos fővárosi képviselő is a tagja. Néhány, határidőhöz nem kötött napirendet, ezért várhatóan februárra halasztanak - tette hozzá a kommunikációs igazgató. |
A szakértők rámutatnak arra, hogy az általuk javasoltnál kisebb, a Nagykörúton belüli úthasználati díj, zóna meghatározása esetén járhatatlanul zsúfolttá válnának a körutak és a hozzájuk kapcsolódó Duna-hidak. A koncepció 400-600-800 forintos behajtási díjakkal modellezte a várható forgalomcsökkenést, ennek megfelelően naponta 60-110 ezer autóval kevesebb közlekedhetne a belső negyedekben, csökkentve ezzel a levegőszennyezettséget, a zsúfoltságot.
A kabinet felkérte a szakértőket, hogy fél év alatt készítsenek részletes intézkedési tervet a 2020-ig megvalósítandó jogszabályi változásokról és fejlesztésekről, beleértve ezek költségvetési vonatkozásait is.
Az MSZP hibridautókkal küzdene a szmog ellen
Félig-meddig megnyitják a Szabadság hidat
Másfél évig lesz lezárva a Margit híd - elvileg
Itthon is lesz dugójelző
Budapestnek dugódíj kell
MTI