Az év első negyedévében közel 3300 személysérüléses közúti közlekedési baleset történt, ennek kétharmada lakott területen belül. A legnagyobb mértékben a lakott területen belül történt balesetek száma csökkent, 2008 I. negyedévéhez képest 18%-kal, míg a lakott területen kívül okozott baleseteké kevésbé, 9%-kal estek vissza. A balesetek 2000 óta emelkedő trendje még 2007-ben megtört, az irányzat azóta is csökkenő. A balesetek száma 2003 első negyedévében volt utoljára ennél alacsonyabb.
Az év első három hónapjában százból öt baleset végződött halállal. A halálos balesetek száma a negyedéven belül februárban volt a legalacsonyabb, 2008 azonos hónapjához viszonyítva 24%--os csökkenést mutatott. Közúti balesetben 170 személy vesztette életét, 19-cel kevesebb, mint egy évvel korábban, a halálos balesetek száma 13%-kal, a súlyos sérüléssel járóké 18%-kal lett alacsonyabb.
Összesen több mint 4 és fél ezren szenvedtek közúti balesetet, közülük 170 személy életét vesztette, a súlyosan megsérültek száma túllépte az 1200-at, a könnyen megsérülteké pedig a 3100-at. A baleset során meghalt személyek 47%-a vétlen áldozat volt. A meghalt személygépkocsi-vezetők 60, az áldozatul esett elöl ülő utasok 35, a hátul ülő utasok 83 százaléka nem használta a biztonsági övet.
2009 I. negyedévében minden balesettípus csökkenést mutatott, kivéve az egyjárműves járműbalesetek kategóriájába tartozó megcsúszást, farolást, felborulást, pályaelhagyást. Ilyen a 2008. év I. negyedévivel közel azonos számban fordult elő. |
Az autópályákon közlekedők – megegyezően az országos adatokkal - 15%-kal kevesebb balesetet okoztak, mint egy évvel korábban. A balesetek száma autópályánként ugyanakkor eltérően alakult: az M1-esen 15%-kal nőtt, az M30-on megkétszereződött, az M5-ön 56%-kal csökkent 2008 azonos időszakához képest. A relatív baleseti mutató az M1 autópályán volt a legmagasabb, a 100 km-re jutó 14 balesettel, míg az M5-ön a legalacsonyabb, ahol ez az arány mindössze 6 volt.
A balesetek 13 százalékának hátterében játszott szerepet az alkohol. Az ittasan okozott balesetek száma az előző év azonos időszakához képest minden kategóriában csökkent (összesen 6 százalékkal), kivéve a személygépkocsi-vezetőket, akik esetében közel azonosan alakult. Az ittasan okozott balesetek aránya a segédmotoroskerékpár-vezetők által okozott balesetek között a legmagasabb, közel egyharmados arányt képvisel.
Hamis a pletyka: minden gyorshajtót elkapnak
Mi a teendő, ha összetörjük a lízingelt autót?
Ha 64-gyel megy 60 helyett, akkor is jön a bírság!
Ne nyomja a gázt, mert elkapják!
Zéró tolerancia: hőbörögtünk, pedig nagyon is jó
Privátbankár