A Der Spiegel című német hírmagazin az internetes oldalán szerdán közzétett cikkében azt írta, hogy jóval több felsővezető tudott a károsanyag-kibocsátási értékeket manipuláló szoftverről, mint amit korábban a vállalatvezetés "kis csoportot" emlegető megnyilvánulásai sugalltak.
Minimum harmincan benne voltak
A Volkswagen belső és a Jones Day amerikai ügyvédi iroda párhuzamosan végzett, a személyes felelősség megállapítására irányuló vizsgálatának előzetes eredményei arra utalnak, hogy "az emissziós csalás egyáltalán nem egy kis csoport műve volt, miként azt a vállalat állította". "A Volkswagen több tucat menedzsere érintett volt, az ügyet jól ismerők 30 személyről beszélnek, akiket fel kell függeszteni a munkavégzés alól" - írta a Der Spiegel.
"Ez a szám teljességgel megalapozatlan" - jelentette ki a Volkswagen wolfsburgi központjának egyik szóvivője a Spiegel értesüléseire reagálva. A Volkswagen-csoport hivatalosan és nyilvánosan mindeddig egyetlen felelőst sem nevezett meg a csalásért felelős személyként.
A Skoda Auto, a Volkswagen leányvállalata szerdán jelentette be, hogy saját kérésére távozik a konszerntől Winfried Vahland, akit a dízelbotrányt követő vezetőcserék keretében a Skoda Auto vezérigazgatói posztjáról helyeztek át a Volkswagen-csoport észak-amerikai részlegének élére. A Skoda Auto hangsúlyozta, hogy a vezérigazgató döntése nem függ össze a dízelbotránnyal.