A Lidl és a Kaufland áruházláncokat összefogó Schwarz Group árbevétele 175,4 milliárd euró volt a vállalat 2025 februárjában végződött üzleti évében. Ez a tavalyelőtti magyar GDP majdnem 90 százalékát jelenti.
A cégcsoport bevétele hajszál híján 5 százalékkal több az ezt megelőző üzleti év teljesítményénél. A cégcsoport 20 ezer új munkahelyet teremtett teljes értéktermelési láncában. Ezen belül az anyaországban, Németországban négyezer állás jött létre annak ellenére, hogy a gazdasági helyzet nem éppen rózsás. A Lidl és a Kaufland együtt összesen 300 új áruházat adott át a pénzügyi évben, amivel boltjaik száma 14,2 ezerre nőtt.
A házon belüli versenyt a Lidl nyerte 5,3 százalékos forgalomnövekedéssel. Ezzel 132,1 milliárd euróra emelkedett az árbevétele. A Kaufland 35,2 milliárd euró bevételt könyvelt el, ami 2,9 százalékkal több a 2024 februárjában végződött pénzügyi év teljesítményénél. A növekedési tempó ugyan a felére-harmadára csökkent a korábbihoz képest, a 2023 elején végződött pénzügyi év teljesítményére még rányomhatta a bélyegét a Covid. Ez támasztja alá, hogy az online értékesítés árbevétele 1,7 milliárd eurón stagnált.
Mintegy „keresztben” szemlélve a vállalt tevékenységeit kiderült, hogy a Schwarz Group környezetvédelmi részlege 5,4 százalékkal, közel négy milliárd euróra növelte árbevételét. A frissen létrehozott informatikai divízió majdnem kétmilliárd euró forgalmat számolt el. A cég 7,5 százalékkal nagyobb összeget, 8,6 milliárd eurót fordított beruházásokra az egy évvel korábbinál. Ebből Németországra 3,3 milliárd euró esett. Az áruházak gyarapítása mellett raktárakat építettek. A folyó pénzügyi évben 9,6 milliárd euró befektetést terveznek, ezen belül 3,7 milliárdot Németországban akarnak elkölteni.