Bár Magyarország – lélekszámánál fogva – viszonylag kevés turistát küld e gyönyörű szigetországba, mégis fontosnak tekintik a magyar utasokat, ezt jelzi, hogy az eseményen részt vett és üdvözölte a jelen lévő utazási szakembereket, valamint az utazási irodák vezetőit Thaiföld magyarországi nagykövete, Bhakavat Tanskul.
Ali Marzouki részletesen beszámolt a kedvelt szigetek újdonságairól, a fejlesztésekről, hangsúlyozva, hogy Pattaya és Phuket, valamint a kisebb festői szigetek is teljesen felkészültek a szezonra.
Az esemény alkalmából kértünk interjút a thaiföldi turisztikai hivatal Prágában székelő közép-európai piacokért felelős igazgatójától, Ms. Wajanan Silpawornwiwat-tól.
Milyen károkat okozott a COVID a thai turizmusnak?
A világjárvány mindenütt közvetlen károkat okozott, egyben sürgető kihívást jelentett minden ország számára, beleértve Thaiföldet is, ahol a turisztikai bevételek a GDP egyötödét teszik ki. Mivel egy széles körű szolgáltatói réteg támaszkodik az idegenforgalmi ágazatra, a turizmus hosszú szünete minden ágazatot és egyént érzékenyen érintett. Úgy gondolom, hogy az iparág mára túljutott a visszaesési időszakon, fokozatosan lépünk be a helyreállítási szakaszba és mindent megteszünk azért, hogy ösztönözzük az újjáéledést, hozzájárulva ezzel az ágazat fennmaradásához.
Hány magyar utazott évente Thaiföldre a járvány előtt?
A járvány előtt, 2019-ben Thaiföld több mint 38 millió látogatót fogadott világszerte. A Magyarországról érkező turisták száma 35 ezer körül mozgott.
Az elmúlt két évben igen korlátozott számú külföldi látogató léphetett be az országba, a közismert okok miatt. Az úgynevezett Phuket Sandbox modell 2021 júliusában történő újra nyitása döntő előrelépést jelentett a thaiföldi idegenforgalmi ágazat újjáélesztésében, mivel Phuket egyfajta kísérleti célpontként szolgált a teljesen beoltott turisták karantén nélküli befogadására. Mára pedig egész Thaiföld kinyitott és ugyanolyan vendégszeretettel várja a turistákat, mint régen.
Miért olyan népszerű ez az ország a magyar turisták körében?
Thaiföld évek óta az egyik legnépszerűbb egzotikus úti célja a magyaroknak. Úgy gondolom, hogy a szigetország sokféle látnivalója és a helyiek vendégszeretete a legfontosabb két vonzerő, számos magyar turista ezért visszajár hozzánk, aminek nagyon örülünk. Van, akit a déli gyönyörű strandok és idilli szigetek varázsolnak el, míg északon a hegyvidéki tájak és egyedülálló kultúra nyújthat egyedi élményt. Mást Bangkok modern világvárosi jellege nyűgöz le, míg sokan a minden sarkon megtalálható étkezdéket kedvelik.
A két ország az évek folyamán nagyon jó kapcsolatot alakított ki. Nemcsak a magyarok utaznak Thaiföldre, hanem a thai turisták is szívesen töltik idejüket európai történelmi, romantikus városokban, közte például Budapesten.
Ami az árakat illeti, várható-e komolyabb emelkedés vagy változás?
Thaiföld mindig is kiváló ár-érték arányú lehetőségeket, valamint a turisztikai szolgáltatások és létesítmények széles skáláját kínálta. Ez egy másik oka annak, hogy sok a visszatérő, a Thaiföld rajongó. Számosan szoros barátságot kötnek a helyiekkel.
Milyen intézkedéseket vagy eszközöket alkalmaznak a turisták vissazcsábítására?
A Thaiföldi Turisztikai Hatóság bevezette a "Visit Thailand Year 2022: Amazing New Chapters" marketing kampányt, azaz invitálják a turistákat, személyesen győződjenek meg róla, mit is kínál ez az ország.
Ami a jövőképet illeti, a fenntarthatóbb, felelősségteljesebb, digitalizáltabb és összetett programokat kínáló turisztikai növekedés felé mozdultunk el, ezzel is segítjük újjáéleszteni az idegenforgalmi ágazatot és a thai gazdaságot. Eddig főleg azzal voltunk elfoglalva, hogy turisztikai vállalkozásaink alkalmazkodjanak a világjárvány éppen aktuális helyzetéhez. Számos szolgáltató a higiéniai szabályok betartására összpontosított, hogy biztosítsa a külföldiek és a helyi lakosok egészségét.
Hogyan küzdenek meg az újraindítással?
A világjárvány, mint tudjuk, globális válságot okozott, sok vállalkozás ment csődbe e kihívásokkal teli időszakban. Most elindult az erősödés szakasza, jelenleg Thaiföld a "Test & Go" és a "Sandbox" beléptetési rendszereken keresztül fogadja az összes nemzetközi turistát. A nagy légitársaságok ma már rendszeresen, a megszokott módon indítanak nemzetközi járatokat a világ fő repülőtereiről Bangkokba és Phuketbe, és újra indultak a belföldi légijáratok is. Ezzel párhuzamosan megélénkült a belföldi turizmus, lazábbak a korlátozások. Egyre nagyobb az igény mind a belföldi, mind a nemzetközi utazásra, megkezdőtek a folyamatos fejlesztések is.
Amint azt számos hírügynökség és szaklap is közölte, a délkelet-ázsiai ország jól halad az oltások beadásában, több százezren - főként egészségügyi dolgozók és a magas kockázati csoportba tartozók - túl vannak a negyedik oltáson is.
A világ turisztikai szaklapjai arról is hírt adtak, hogy a thai kormány és a turisztikai szolgáltatók tervezik egy 300 bahtos díj – körülbelül 8 eurós - turisztikai illeték beszedését, tekintettel arra, hogy az ágazat még nem heverte ki a világjárványt. Ebből idegenforgalmi alapot hoznának létre. A díjnak egy ötödét a nemzetközi turisták biztosítási fedezetére fordítanák, a többit elsősorban turisztikai termékfejlesztésre. A díj beszedéséről, illetve annak bevezetés pontos időpontjáról még vita folyik a szigetországban is. Az egyik svéd turisztikai hírportál szerint a végrehajtás azért is késik, mert a szolgáltatók több hónapot kértek a felkészülésre.