6p

Ez a cikk Privátbankár.hu / Mfor.hu archív prémium tartalma, amelyet a publikálástól számított egy hónap után ingyenesen elolvashat.
Amennyiben első kézből szeretne ehhez hasonló egyedi, máshol nem olvasható, minőségi tartalomhoz hozzáférni, akár hirdetések nélkül, válasszon előfizetői csomagjaink közül!

Már bejárta a szaksajtót a hír, hogy február 1. óta karantén nélkül léphetnek be a turisták Thaiföldre, amely a világ egyik legnépszerűbb turisztikai desztinációja. A magyarok körében is közkedvelt ország marketing tevékenysége ezzel egy időben megélénkült. Az aktuális újdonságokról Budapesten adott tájékoztatást a távol-keleti ország közép- és kelet-európai piacokért felelős marketing igazgatója, Ali Marzouki.

Bár Magyarország – lélekszámánál fogva – viszonylag kevés turistát küld e gyönyörű szigetországba, mégis fontosnak tekintik a magyar utasokat, ezt jelzi, hogy az eseményen részt vett és üdvözölte a jelen lévő utazási szakembereket, valamint az utazási irodák vezetőit Thaiföld magyarországi nagykövete, Bhakavat Tanskul.

Ali Marzouki részletesen beszámolt a kedvelt szigetek újdonságairól, a fejlesztésekről, hangsúlyozva, hogy Pattaya és Phuket, valamint a kisebb festői szigetek is teljesen felkészültek a szezonra.

Az esemény alkalmából kértünk interjút a thaiföldi turisztikai hivatal Prágában székelő közép-európai piacokért felelős igazgatójától, Ms. Wajanan Silpawornwiwat-tól.

Milyen károkat okozott a COVID a thai turizmusnak?

 A világjárvány mindenütt közvetlen károkat okozott, egyben sürgető kihívást jelentett minden ország számára, beleértve Thaiföldet is, ahol a turisztikai bevételek a GDP egyötödét teszik ki. Mivel egy széles körű szolgáltatói réteg támaszkodik az idegenforgalmi ágazatra, a turizmus hosszú szünete minden ágazatot és egyént érzékenyen érintett. Úgy gondolom, hogy az iparág mára túljutott a visszaesési időszakon, fokozatosan lépünk be a helyreállítási szakaszba és mindent megteszünk azért, hogy ösztönözzük az újjáéledést, hozzájárulva ezzel az ágazat fennmaradásához.

Hány magyar utazott évente Thaiföldre a járvány előtt?

A járvány előtt, 2019-ben Thaiföld több mint 38 millió látogatót fogadott világszerte. A Magyarországról érkező turisták száma 35 ezer körül mozgott.

Az elmúlt két évben igen korlátozott számú külföldi látogató léphetett be az országba, a közismert okok miatt. Az úgynevezett Phuket Sandbox modell 2021 júliusában történő újra nyitása döntő előrelépést jelentett a thaiföldi idegenforgalmi ágazat újjáélesztésében, mivel Phuket egyfajta kísérleti célpontként szolgált a teljesen beoltott turisták karantén nélküli befogadására. Mára pedig egész Thaiföld kinyitott és ugyanolyan vendégszeretettel várja a turistákat, mint régen.

Miért olyan népszerű ez az ország a magyar turisták körében?

Thaiföld évek óta az egyik legnépszerűbb egzotikus úti célja a magyaroknak.  Úgy gondolom, hogy a szigetország sokféle látnivalója és a helyiek vendégszeretete a legfontosabb két vonzerő, számos magyar turista ezért visszajár hozzánk, aminek nagyon örülünk. Van, akit a déli gyönyörű strandok és idilli szigetek varázsolnak el, míg északon a hegyvidéki tájak és egyedülálló kultúra nyújthat egyedi élményt. Mást Bangkok modern világvárosi jellege nyűgöz le, míg sokan a minden sarkon megtalálható étkezdéket kedvelik.

Thaiföld karantén nélkül várja az oda utazókat. Fotó: Thaiföldi turisztikai hivatal
Thaiföld karantén nélkül várja az oda utazókat. Fotó: Thaiföldi turisztikai hivatal

A két ország az évek folyamán nagyon jó kapcsolatot alakított ki. Nemcsak a magyarok utaznak Thaiföldre, hanem a thai turisták is szívesen töltik idejüket európai történelmi, romantikus városokban, közte például Budapesten. 

Ami az árakat illeti, várható-e komolyabb emelkedés vagy változás?

Thaiföld mindig is kiváló ár-érték arányú lehetőségeket, valamint a turisztikai szolgáltatások és létesítmények széles skáláját kínálta. Ez egy másik oka annak, hogy sok a visszatérő, a Thaiföld rajongó. Számosan szoros barátságot kötnek a helyiekkel. 

Milyen intézkedéseket vagy eszközöket alkalmaznak a turisták vissazcsábítására?

A Thaiföldi Turisztikai Hatóság bevezette a "Visit Thailand Year 2022: Amazing New Chapters" marketing kampányt, azaz invitálják a turistákat, személyesen győződjenek meg róla, mit is kínál ez az ország.

Ami a jövőképet illeti, a fenntarthatóbb, felelősségteljesebb, digitalizáltabb és összetett programokat kínáló turisztikai növekedés felé mozdultunk el, ezzel is segítjük újjáéleszteni az idegenforgalmi ágazatot és a thai gazdaságot.  Eddig főleg azzal voltunk elfoglalva, hogy turisztikai vállalkozásaink alkalmazkodjanak a világjárvány éppen aktuális helyzetéhez. Számos szolgáltató a higiéniai szabályok betartására összpontosított, hogy biztosítsa a külföldiek és a helyi lakosok egészségét. 

Hogyan küzdenek meg az újraindítással?

A világjárvány, mint tudjuk, globális válságot okozott, sok vállalkozás ment csődbe e kihívásokkal teli időszakban. Most elindult az erősödés szakasza, jelenleg Thaiföld a "Test & Go" és a "Sandbox" beléptetési rendszereken keresztül fogadja az összes nemzetközi turistát.  A nagy légitársaságok ma már rendszeresen, a megszokott módon indítanak nemzetközi járatokat a világ fő repülőtereiről Bangkokba és Phuketbe, és újra indultak a belföldi légijáratok is. Ezzel párhuzamosan megélénkült a belföldi turizmus, lazábbak a korlátozások.  Egyre nagyobb az igény mind a belföldi, mind a nemzetközi utazásra, megkezdőtek a folyamatos fejlesztések is.

Amint azt számos hírügynökség és szaklap is közölte, a délkelet-ázsiai ország jól halad az oltások beadásában, több százezren - főként egészségügyi dolgozók és a magas kockázati csoportba tartozók - túl vannak a negyedik oltáson is.

A világ turisztikai szaklapjai arról is hírt adtak, hogy a thai kormány és a turisztikai szolgáltatók tervezik egy 300 bahtos díj – körülbelül 8 eurós - turisztikai illeték beszedését, tekintettel arra, hogy az ágazat még nem heverte ki a világjárványt. Ebből idegenforgalmi alapot hoznának létre. A díjnak egy ötödét a nemzetközi turisták biztosítási fedezetére fordítanák, a többit elsősorban turisztikai termékfejlesztésre. A díj beszedéséről, illetve annak bevezetés pontos időpontjáról még vita folyik a szigetországban is. Az egyik svéd turisztikai hírportál szerint a végrehajtás azért is késik, mert a szolgáltatók több hónapot kértek a felkészülésre.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Újabb óriási áresésre kerülhet sor a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 1. 11:09
Amennyiben a kiskereskedők egy az egyben érvényesítik a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi árának 7-7 forintos csökkenését. 
Makro / Külgazdaság A kínai autókereskedők a „túl olcsó” autókra panaszkodnak
Privátbankár.hu | 2025. július 1. 11:02
Kína egyik legtehetősebb térsége, a Jangce-delta autókereskedői „súlyos kihívásokra” figyelmeztetnek, és az autógyártókhoz fordulnak, hogy azok vizsgálják felül értékesítési stratégiáikat a fokozódó pénzügyi nyomás és a felhalmozódó készletek miatt – újabb bizonyítékául a világ legnagyobb autópiacán zajló árháború következményeinek.
Makro / Külgazdaság Mire készülhet a kormány? Ezt is kérdezzük Győrffy Dórától a Klasszis Klub Live-ban
Privátbankár.hu | 2025. július 1. 10:55
A közgazdász, egyetemi tanár, az MTA doktora július 9-én szerdán délután 15 óra 30 perckor lesz a vendége a Klasszis Média egyórás élő adásának. Amelyben szokás szerint nemcsak mi kérdezünk, hanem ezt olvasóink is megtehetik, akár előzetesen, akár a Klasszis Média YouTube-csatornáján, illetve az Mfor és a Privátbankár Facebook-oldalán közvetített adás során.
Makro / Külgazdaság Újabb mutatóban lettünk tökutolsók az Európai Unió 27 tagországa között
Privátbankár.hu | 2025. július 1. 09:58
Az Eurostat legújabb adatai szerint a magyar vásárlók kosarában van a legkevesebb áru és szolgáltatás az egész EU-ban – mutat rá a GKI Gazdaságkutató Zrt. friss elemzése.
Makro / Külgazdaság Vészvillogó: gyengélkedik a magyar ipar
Privátbankár.hu | 2025. július 1. 09:00
A beszerzési index júniusban 48,9 pontra csökkent, ismét zsugorodást jelezve a magyar feldolgozóiparban.
Makro / Külgazdaság Rossz hírt közölt a KSH: romlott az egyenleg
Herman Bernadett | 2025. július 1. 08:50
Májusban 739 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet; a kivitel volumene 3,2 százalékkal, a behozatalé 5,4 százalékkal bővült az előző év azonos időszakihoz képest.
Makro / Külgazdaság Többet adóztunk: kisebb lett a kormányzati szektor hiánya
Herman Bernadett | 2025. július 1. 08:30
Az előzetes adatok szerint 824 milliárd forint, a GDP 3,9 százaléka volt a kormányzati szektor 2025. I. negyedéves hiánya. Az egyenleg az előző év azonos időszakához képest 234 milliárd forinttal, GDP-arányosan 1,4 százalékponttal lett kedvezőbb. 
Makro / Külgazdaság Nem jött be az elemzők várakozása: mi a baj a németekkel?
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 13:38
Gyengébb adat érkezett a vártnál.
Makro / Külgazdaság Óriási változás jön a benzinkutakon júliustól
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 11:43
A nyár második hónapja jelentős üzemanyagár-csökkenéssel indul.
Makro / Külgazdaság A lengyelek is bevették a keserű magyar pirulát
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 11:31
Azután, hogy nálunk májusban az előző havinál magasabb lett az infláció, most a lengyelek jelentették ugyanezt, csak már júniusról.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG