Most vasárnap egy 18 éve várt járat indult el ismét: a nyugat-ukrajnai Lvivet és Varsót összekötő vonalon ismét rendszeresen közlekednek a vonatok. Hat hónap kellett az ukrán állami vasúttársaságnak, az Ukrzaliznyitcja cégnek az összes engedély beszerzéséhez. Varsón kívül Lublinba is el lehet majd jutni tíz különböző ukrajnai állomásról – jelentette be Jevgenyij Ljascsenko, a vállalat elnöke.
Mivel az ukrajnai vasút széles nyomtávú, a Rava-Russkaja határállomáson át kell majd szállni. Az Ukrajnán belüli menetrendet úgy állították össze, hogy Ivano-Frankivszkból, Sztrijből, Kolomijából, Morsinból, Brjuhovicsiből és Zsovka településről is időben a határra érhessenek a lengyel célpontokra tartó utasok – tette hozzá a vezető az UNN ukrán hírügynökség szerint. A Lviv-Varsó utazás mintegy 9 órát vesz igénybe, a legolcsóbb jegy 1200 hrivnyába kerül (1 hrivnya=10 forint).
A vasúti személyszállítás mellett a teherfuvarozás felpörgetése talán még fontosabb Ukrajna számra. Főleg a gabonaexport miatt, amit hátráltat, hogy az oroszok elfoglaltak vagy részlegesen megsemmisítettek ukrán tengeri kikötőket.
Kedden – több hetes előkészület után - végre a rigai kikötői terminálba ért az első ukrajnai teszt gabonaszállítmány. A litvániai Kaunason keresztül haladt a szerelvény, amelyben összesen 54 konténer volt 1423 tonna gabonával. Az árut hajókra rakják majd, hogy aztán afrikai országokba vigyék.