Kondorosi Ferenc tájékoztatása szerint a hétfői ülésen a közlekedési jogalkotás és jogalkalmazás problémáiról, időszerű kérdéseiről, azok lehetséges megoldási javaslatairól tárgyaltak az érintett tárcák mellett az ORFK, a Nemzeti Közlekedési Hatóság, a Magyar Közút Kht., valamint a Közlekedéstudományi Intézet szakemberei.
Az értekezleten szó esett a gépjárművezetői szakoktatói tevékenység szabályozásáról is. A rendeletmódosítás tervezete már elkészült; ez már korszerű oktatástechnológiai módszerek bevezetését tartalmazza, továbbá az Európai Uniós gyakorlatok, irányelvek átvételét.
A hatóságok dolgoznak az előéleti pontrendszer felülvizsgálatán is, valamint megvizsgálták annak lehetőségét is, miként lehetne az előéleti pontrendszert összekötni a kezdő jogosítvány intézményével. A kerekasztal résztvevői megvitatták "az autóstársadalmat ingerlő" úgynevezett "kint felejtett" közlekedési táblák ügyét is, és egyetértettek abban, hogy a kötelező ellenőrzést gyakoribbá kellene tenni.
A szakemberek szerint felül kellene vizsgálni a gépjárművek kötelező tartozékaira (az izzókészletre és a mentődobozra vonatkozó) vonatkozó, "mára életszerűtlenné vált" szabályozást.
Bank, telefon, tömegközlekedés: totális kiborulás
Minek oda közúti tábla? Szedje le!
Új szmogrendeket: hajnalban és éjszaka füstölöghet
A bicikliútnál fontosabb a munkahely
Siralmas állapotban az utak: vigyázzon autójára!
MTI