A Napi Gazdaságnak nyilatkozó illetékesek elmondása szerint sehol Európában nincs olyan gyakorlat, mint Magyarországon, ahol a köbcentihez, a jármű teljesítményéhez, élettartamához kötnék az átírási illetéket.
Jelenleg Magyarországon köbcentinként 18 forintba kerül az átírás, így egy 12-13 ezer köbcentis jármű esetében ez negyedmillió forint illetéket jelent. A jövő évi adótörvényekkel kapcsolatos előterjesztésben azonban megszüntetnék a köbcenti alapú illetéket, bevezetnék a jármű teljesítménye és életkora alapján számított díjat, ez pedig − az MKFE számításai szerint − egyes haszongépjármű kategóriákban 40 százalékos emelkedést okozna, más esetekben kétszeresére vagy háromszorosára növelné az átírási díjat az új járművek esetében.
Az év első nyolc hónapjában Magyarországon 9 261 darab új haszonjármű került forgalomba, ami 36,5 százalékkal több, mint egy ével korábban. Magyarországon az uniós átlagot jóval meghaladó mértékben nőtt az új járművek regisztrációja. Részletek >> |
Az MKFE épp ezért azt javasolja, hogy a haszongépjárművek esetében Magyarország az uniós gyakorlathoz igazodva törölje el az illetéket, de legalábbis vizsgálja felül az értékét − írja a Napi.
Privátbankár