Az „Istanbul Bridge” első útja eredetileg 18 napig tartott volna, de két nappal meghosszabbodott a norvég partoknál tomboló vihar miatt. A hajó így is hamarabb érte el Európát, mint a Szuezi-csatornán vagy a Jóreménység-fok körül közlekedő teherhajók, amelyeknek 40 és 50 napig tart az útjuk – jelentette az MTI.
Az elmúlt években Peking elmélyítette a tengeri együttműködést Oroszországgal az Északi-sarkvidéken, mivel alternatív szállítási útvonalat keres, hogy csökkentse kitettségét a délkelet-ázsiai Malakka-szorosban. Az északi-sarkvidéki átjáró mentén azonban az időjárási és a hajózási körülmények kiszámíthatatlanok.
A pekingi vámhivatal adatai szerint az Európába irányuló export szeptemberben éves szinten 14 százalékkal nőtt, míg az Egyesült Államokba irányuló szállítások ugyanebben az időszakban 27 százalékkal csökkentek.
A Xinhua jelentése szerint a kínai Sea Legend konténerhajózási társaság által üzemeltetett Istanbul Bridge mintegy négyezer konténert szállított a kínai Csousan (Zhoushan) kikötőből, és hétfőn kikötött Felixstowe-ban, Nagy-Britannia legnagyobb konténerkikötőjében, majd Németországban, Lengyelországban és Hollandiában is.
Chinese Containership ‘Istanbul Bridge’ Reaches UK via Arctic Route in Record 20 Days
— Malte Humpert (@malte_humpert) October 13, 2025
Istanbul Bridge transited Northern Sea Route in 5 days at 17 knots!
Just 20 days from CN to GB@mercoglianos @johnkonrad @DrPJSullivan @gCaptain https://t.co/oASz1GTmOP pic.twitter.com/aaxrnU8W4k