Az MNB határozatában megállapította, hogy a Sberbank Magyarország Zrt. megsértette a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló 2009. évi LXXXV. törvény, a pénzforgalom lebonyolításáról szóló 18/2009. (VIII. 6.) MNB rendelet és az alapszámla jellemzőiről és díjazásáról szóló 262/2016. (VIII. 31.) Korm. rendelet több előírását is.
A Hitelintézet megsértette - többek között – a keretszerződés megkötését megelőző tájékoztatásra, a keretszerződés módosítására és megszüntetésére, a pénzforgalmi számlanyitásra, az utólagos tájékoztatásra, a fizetési műveletek helyesbítésére, a felelősségi és kárviselési szabályokra, a fizetési megbízás átvételére, a teljesítési határidőre, a kedvezményezett ügyfelek fizetési számláján történő haladéktalan jóváírásra, valamint az alapszámla díjára vonatkozó rendelkezéseket.
Maguknak kedveztek
A jogsértésekre tekintettel az MNB tizenkilencmillió forint összegű bírság megfizetésére, valamint az említett jogszabályoknak való megfelelés biztosítására kötelezte a Hitelintézetet, ez utóbbi esetében, 2017. szeptember 30-i határidővel.
Az MNB a Hitelintézet terhére értékelte, hogy számos vonatkozásban megsértette a pénzforgalmi jogszabályokban foglalt előírásokat, a fogyasztónak és a mikrovállalkozásnak minősülő ügyfelei kárára jelentős mértékű jogosulatlan vagyoni előnyre tett szert, a jogszabálysértő állapot az esetek többségében huzamosan, a Hitelintézet szerződési feltételeit rögzítő dokumentumokba, informatikai rendszerébe, illetve belső eljárásrendjébe építetten állt fenn és esetenként a jogszabálysértés az adott fizetési műveletek széles körét érintette.
Reagált a bank
A Sberbank reakciójában azt írta, hogy már a Magyar Nemzeti Bank vizsgálata során lépéseket tett a belső folyamatok korrekciója iránt biztosítva, hogy a mostanihoz hasonló eset a jövőben ne fordulhasson elő, továbbá a Magyar Nemzeti Bank határozatában foglalt egyéb rendelkezések teljesítése folyamatban van. Ezzel párhuzamosan az érintett lakossági és mikrovállalati ügyfelek kártalanítása már megtörtént.