A Magyar Nemzeti Bank (MNB) lakossági megtakarításokat támogató új pénzügyi fogyasztóvédelmi kampányt indított "Sok kicsi sokra megy" címmel.
A kampány honlapján a jegybank tanácsokat ad a megfontolt befektetések szempontjairól, figyelve a hozam, kockázat és hozzáférhetőség "mágikus háromszögére".
Egyebek mellett bemutatják, hogy célszerű megkísérelni egy évre előre tervezni a pénzügyeket, figyelve a nagyobb fix kiadásokra, például az iskolakezdésre, ünnepekre, és célszerű felkészülni az esetleges váratlan helyzetekre, például ha elromlik a hűtő. Javasolják havi bontásban folyamatosan jegyezni a bevételeket, kiadásokat, és megszüntetni a "pénznyelő", fölösleges költségeket. Spórolni lehet, ha például olcsóbb internet- vagy mobilcsomagra vált valaki. Vagy éppen úgy, ha évente ellenőrzi, hogy nincs-e olcsóbb, ám ugyanolyan szolgáltatást kínáló bankszámla, casco, lakás- vagy kötelező gépjárműbiztosítási ajánlat a piacon a meglévő helyett.
A pénzügyi szolgáltatásoknál is sok apró kiadástól lehet megszabadulni, ha fizetős sms-értesítés helyett banki applikáción ingyenes push üzenetben kérnek tájékoztatást a tranzakciókról.
Meg lehet szüntetni a bankszámla- vagy kártyaszerződéskor eredetileg igényelt, de már nem használt kiegészítő szolgáltatásokat. Hitelfelvételnél sokat lehet spórolni a leginkább testhezálló hiteltípus választásával. A választáskor célszerű keresni az MNB által fogyasztóbarátnak minősített hiteltermékeket. A lakáshitelre érdemes előtakarékoskodni, hiszen nagyobb önrész esetén kisebb összegű, így kisebb törlesztőrészletű, vagy rövidebb futamidejű kölcsönt kell felvenni. (MTI)