A Magyar Nemzeti Bank rendszeres ellenőrzést végzett a Groupama Biztosítónál, amelynek során a 2013 szeptemberétől a vizsgálat lezártáig terjedő időszakot vizsgálták, és több hiányosságot is feltártak. Ugyanakkor ezek a szabálytalanságok nem érintik a biztosító megbízható működését, a jegybanki felügyelet 32 millió forint bírságot szabott ki a biztosítóra, és legkésőbb 4 hónapon belül jelentkezniük kell a problémák kijavításáról szóló bizonylattal, ezt közölte az MNB a Privátbankár.hu-val.
Sok a probléma
Az MNB megállapítása szerint a Groupama nem sorolta adatvédelmi osztályokba az üzleti rendszereit, jogosultságkezelése, felhasználói adminisztrációja, és az üzletmenet-folytonossággal kapcsolatos felkészültsége nem felelt meg a jogszabályoknak. Hiányosságokat talált a vizsgálat az élet és nem-életbiztosítási termékek minimális és lehetséges tartalmi elemeinél, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) konstrukciók díjkalkulációjánál, illetve a kgfb adatfeldolgozási-nyilvántartási és ellenőrzési rendszereiben is.
Így egyes ügyfelek nem vagy nem időben értesülhettek várható kgfb-díjaik mértékéről, díjhátralékukról vagy – a díj nem fizetése miatti – megszűnéséről. Jogsértő módon hiányosak voltak a Groupama által az ügymenet kiszervezésére kötött szerződések, illetve maga a biztosító kiszervezési szabályzata is. A feltárt jogsértések miatt a jegybank 26 millió forint felügyeleti és 6 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot is kiszabott a biztosítóra.