(Wikimedia Commons/Globetrotter19 |
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) hivatalból fogyasztóvédelmi célvizsgálatot folytatott a Budapest Banknál, amelyben vizsgálta, hogy a bank hitelkártyáit érintő ügyfélmegtartó és használatösztönző programjának kereskedelmi gyakorlata megfelel-e a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló jogszabálynak.
Ne mondják fel a szerződést!
A jegybanki ellenőrzés megállapította: a bank a hitelkártya-szerződésük megszüntetését kezdeményező ügyfeleket a kártya megtartására, további használatra ösztönző ajánlatokkal kereste meg. Ha a fogyasztó vállalta, hogy eláll felmondási szándékától, úgy a bank az ügyfélmegtartó program keretében pénzvisszatérítést (pl. késedelmi díj, a vásárlási összeg meghatározott része), díjelengedést (pl. éves kártyadíj), illetve egyéb kedvezményeket adott.
Az ellenőrzés ugyanakkor feltárta, hogy a bank több esetben nem vagy nem a vállalt összegben, illetve határidőn belül, számos alkalommal pedig csak panasz beérkezése után írta jóvá az ajánlatban szereplő kedvezményt. A bank emellett megtévesztő módon olyan ügyfeleket is megkeresett ajánlatával, akik a kedvezmény feltételeinek a hirdetményben foglalt kitételek szerint nem feleltek meg.
A jogsértés miatt az MNB 7,5 millió forint bírságot szabott ki.