A vizsgálat megállapította, hogy a Budapest Bank több esetben szabálytalanul járt el személyi kölcsöntermékeit népszerűsítő kereskedelmi kommunikációja – elektronikus és médiahirdetései – során. A hitelintézet ugyanis nem megfelelő módon (feltűnően, a hirdetés főszövegével azonos nagyságban) tüntette fel a hitelhez tartozó – annak valós költségét bemutató, más szolgáltatók hasonló ajánlatával összehasonlíthatóvá tévő – teljes hiteldíj-mutató (THM) mértékét, valamint nem szerepeltette a megadott reprezentatív példában a jogszabályban meghatározott valamennyi tartalmi elemet.
8 milliós bírságot kaptak
A jogsértések miatt az MNB ma publikált határozatában kötelezte a hitelintézetet a THM értékének jogszabályszerű, a reprezentatív példa valamennyi tartalmi elemét szerepeltető feltüntetésére, s e mellett 8 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Bankkal szemben.
A bírság kiszabása során az MNB figyelemmel volt a szabályszegések súlyosságára és ügyfelekre gyakorolt hatására, az annak révén elért vagyoni előnyre, a szabályok megsértésének ismétlődésére és gyakoriságára. Súlyosító körülménynek számított a megjelentetett hirdetések számossága, a különféle kommunikációs csatornákon való közzététele (tévéhirdetések, plakátok, online hirdetések, elektronikus direkt marketing) - jegyezte meg az MNB közleménye.