1p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A prémium banki ügyfelek pénzügyeikben igénylik a tanácsadást, a banki kapcsolattartótól személyes törődést várnak el, mely magában foglalja a nekik szóló legjobb ajánlatok ismertetését is. A bank széles körű szolgáltatási portfólióját veszik igénybe, mégis olyan alapvető költségtételek fontosságát emelték ki, mint a pénzfelvétel és a számlavezetés díja.

A K&H Bank fókuszcsoportos kutatást végzett prémium banki ügyfelei és nem ügyfél körébe tartozó, de anyagi helyzetük alapján a prémium banki kategóriába sorolható személyek körében. A K&H Bank prémium banki ügyfelei 5 millió forint feletti banknál elhelyezett megtakarítással rendelkeznek, vagy legalább 400 000 forint rendszeres havi jövedelem érkezik számlájukra. A megkérdezettek egyebek mellett olyan kérdésekre válaszoltak, mely értékek és szolgáltatások a legfontosabbak számukra, amikor bankot választanak vagy bankügyeiket intézik.

A válaszadók a banktól elvárt minőségi mutatók közül kimagaslóan nagy arányban a biztonságot és a stabilitást jelölték meg. Ugyanilyen fontosságot tulajdonítanak a személyre szóló kapcsolattartásnak.

A banki szolgáltatások, a bank megítélésnek másik fontos attribútuma a szolgáltatásokhoz kapcsolódó költségek, árak. A K&H Bank felmérése ezen a területen szokatlan eredményt hozott. Az ügyfeleket terhelő költségek közül a megkérdezettek a pénzfelvétel és a számlavezetés díját jelölték meg a legnagyobb számban, mint a számukra a bankválasztásnál legfontosabb szempontokat. Nem jelölték meg viszont az elsők között a betéti kamatokat, hozamokat, amelyek azonban ugyanúgy kiemelt fontosságúak az ügyfelek pénzügyi döntéseiben. Ebben a körben nem merült fel például a manapság olyan sokat emlegetett teljes hiteldíj mutató értéke sem.

A K&H felmérése szerint a prémium ügyfelek fontosnak ítélik a bankok által nyújtott szolgáltatások minősége mellett a széles termékpalettát is. A termékválasztékban a prémium banki szegmens számára értékes szolgáltatások a befektetés tervezés, a prémium alapok elérhetősége vagy az időpontegyeztetés.

Mit ér az ügyfél, ha prémium?

A felmérés kapcsán körülnéztünk néhány banknál, mit kaphat az, aki az átlagosnál magasabb havidíj vagy pár milliós befektetés fejében az átlagosnál szélesebb körű szolgáltatásokat kíván igénybe venni számlavezető bankjánál.

A felmérést jegyző K&H például kiemelt lakossági bankszámláját havi 2360 forintért kínálja azoknak az ügyfeleknek, akik legalább 1 millió forintos nyitóegyenleggel rendelkeznek. Cserébe nem csak - saját ATM-ből és bankfiókból korlátlan számú - díjmentes készpénzfelvételt, díjmentes átutalásokat kínálnak, hanem kijelölt banki ügyintézőt is kapnak az ügyfelek. Évi 8 ezer forintért Visa Gold bankkártyát is igényelhetnek az érintettek.

Akinek legalább 75 millió forint megtakarítása van, igénybe veheti a K&H privátbanki szolgáltatását is, ezzel együtt már személyi bankár és a portfólió összeállításához szakértő segítség is jár. Minden megkezdett negyedévre 50 ezer forintos tagsági díjat kell fizetni.

A Budapest Bank Money Fix 2 számlacsomagja a félmillió forint alatti megtakarítással rendelkezők számára havi 1500 forintba kerül, 25 milliós megtakarítás fölött azonban díjmentes a csomag. Díjmentes az elektronikus átutalás, a mobilbank, és csak ehhez a csomaghoz igényelhető Money Fix Prémium bankkártya 8 ezer forintért.

A 25 millió forint feletti megtakarítással rendelkezők már jogosultak a Money+ szolgáltatásra is - ezzel személyes banki kapcsolattartó, díjmentes arany hitelkártya, de akár élőhangos telebank vagy elsőbbségi kiszolgálás is igénybe vehető.

Az OTP Prémium Plusz számlacsomagja egy Prémium Plusz számlát, egy sávos kamatozású megtakarítási számlát, valamint egy értékpapírszámlát tartalmaz. Elsőbbségi ügyintézés jár személyesen és telefonon is. Az ügyfél díjmentes bankkártyát és webkártyát kap, de kedvezménnyel igényelhető az arany hitelkártya is. Díjmentes a készpénzfelvétel OTP ATM-ekből és az elektronikus átutalás is. Havidíja 930-3999 forintig terjedhet a számlatulajdonos életkorától és a megtakarítások összegétől, a számlára érkező jövedelem összegétől függően.

Az OTP Private Banking ügyfelei is személyes tanácsadót kapnak, akik kérésre a munkahelyükön is felkeresik az ügyfelet - a befektetési tippek mellett adózási ügyekben is segítséget kínálnak, de szakmai partneren keresztül akár műkincspiaci tanácsadással is segítenek. A Liszt Ferenc repülőtéren elkülönített várót alakítottak ki, a bankfiókokban pedig gyorsított ügyintézésre is nyílik lehetőség, és természetesen arany presztizskártyát is kínálnak. Kiemelt, sávos kamatozású forint folyószámlát, valamint egyedi kamatozású lekötött betétlehetőségeket is kínálnak a prémium ügyfeleknek. A szolgáltatás alapdíja havi 7500 forint, megfelelő összegű megtakarítás, számlaegyenleg megléte esetén 5900 forint. Az OTP privátbanki szolgáltatáshoz 10 milliós összegű pénzügyi vagy befektetési eszközre van szükség.

A Raiffeisen prémium ügyfele lehet, aki havi nettó 280 ezer forintos jövedelemmel rendelkezik, vagy minimum 8 millió forintos megtakarítása, esetleg 15 milliós hitele van. Személyes tanácsadót, elsőbbségi kiszolgálást, kedvezményes számlavezetést, exkluzív befektetési termékeket és partnerkedvezményeket is kínálnak. A prémium szolgáltatást alap és Gold "fokozatban" is választhatják az ügyfelek.

A Friedrich Wilhelm Raiffeisen Private Banking 50 millió forint feletti megtakarítás fölött érhető el, itt már a személyes tanácsadó mellett önálló telefonos ügyfélszolgálat és exkluzív rendezvények várják az ügyfeleket. A befektetési tippek és elemzések mellett adó- és műkincs-ügyekben is tudnak tanácsokat adni. A számlavezetés díja havi 3500 forint, amit azonban 100 milliós egyenleg fölött elengednek. A kiemelt ügyfelek számára speciális kamatok és betéti termékek is elérhetőek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Pénzügyi szektor „A készpénz szerepét újra kell gondolni”
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 17:51
A pénzügyi szektor meghatározó szerepet vállal a gazdaság növelésében, működtetésében és a közterhek viselésében, közölte a Magyar Bankszövetség pénteken.
Pénzügyi szektor Egyre több Mol-kúton lesz bankautomata – belehúz az MBH Bank
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 13:12
Az MBH Bank és a Mol stratégiai partnerség keretében tovább bővíti a hitelintézet országos ATM-hálózatát. Az együttműködés első szakaszában az MBH Bank 55 Mol-töltőállomáson helyez el új ATM-eket. Az 55 ATM-ből 42 már üzemel is. 
Pénzügyi szektor Brokerslink konferencia Budapesten – Hová tart a nemzetközi biztosítási piac?
Natív tartalom | 2025. május 8. 07:32
A Klasszis Podcast legújabb epizódjában a biztosítási piac ez évi egyik legfontosabb eseményéről beszélgetünk.
Pénzügyi szektor Jöhet az újabb árbefagyasztás, megszólalt Nagy Márton
Privátbankár.hu | 2025. május 6. 09:43
Ezúttal a biztosítási területen.
Pénzügyi szektor Hatalmas bejelentést tett az Erste
Privátbankár.hu | 2025. május 5. 10:15
Az Erste célpontja a Santander lengyel érdekeltsége.
Pénzügyi szektor Befektetési szolgáltatók: a szó elszáll, de írásnak kell maradnia
Dr. Jónás Dorottya | 2025. május 1. 16:51
A befektetési vállalkozásoknak több kommunikációs csatorna is rendelkezésre áll, hogy szolgáltatásnyújtás céljából kapcsolatba lépjenek ügyfeleikkel. Bármelyiket is választják, kötelezően rögzíteniük kell az elhangzott szolgáltatási információkat, akár telefonon, akár szóban vagy elektronikus üzenetváltás során került sor a kommunikációra. Minderről nyilvántartást kell vezetniük az MNB esetleges későbbi ellenőrzése érdekében. A cél, hogy később is alá tudják támasztani, hogy milyen szempontok alapján nyújtottak szolgáltatásokat, adtak tanácsot az ügyfeleknek.
Pénzügyi szektor Gránit Bank: Rekordév növekedéssel, nemzetközi terjeszkedéssel és történelmi IPO-val
Privátbankár.hu | 2025. április 30. 19:39
A pénzintézet közgyűlése elsöprő részvényesi részvétel mellett egyhangú szavazással elfogadta a bank és a bankcsoport 2024. évi üzleti jelentését.
Pénzügyi szektor Orbán Viktor szerint az OTP is nyer majd a háború lezárásával
Privátbankár.hu | 2025. április 25. 14:31
A miniszterelnök a hatalmas magyar nemzetgazdaság kiemelkedő szereplőjének, ékkövének nevezte az OTP Bankot annak rendes éves közgyűlésén pénteken Budapesten.
Pénzügyi szektor Újabb részletek derültek ki az OTP vezérigazgató-váltásáról
Privátbankár.hu | 2025. április 25. 12:56
Csányi Péter arra számít, hogy vezérigazgatóként hozzá tud járulni a hatékony működéshez szükséges még gyorsabb és még jobb minőségű döntéshozatalhoz.
Pénzügyi szektor Tizenötmillió forintra bírságolta az MBH Bankot a jegybank
Privátbankár.hu | 2025. április 23. 10:52
A pénzintézet a január végi határidőig nem küldte meg minden ügyfelének a bankszámlához kapcsolódó egyéni éves díjkimutatást.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG