A társaság jelentősen növelte nyereségét az év első 9 hónapjában: a cég közlése szerint a javuló eredmények hátterében többek között az átalakított kereskedelempolitika áll. Ennek keretében a Masterplast az árbevétel növelése helyett az eredménytermelésre, a magasabb nyereségtartalmú termékek értékesítésére helyezte a hangsúlyt.
Az üvegszövet és a tetőfólia az új fókusz
A vállalatcsoport új stratégiája a fókuszt a szigetelőrendszereken belül az üvegszövetre és tetőfóliára helyezi, megtartva ugyanakkor a társaság jelenlegi termékpalettáját is. Az üvegszövet azért kiemelten fontos a Masterplast számára, mert ennek a piacán rendelkezik a vállalat a legtöbb tapasztalattal, valamint szállítása gazdaságos, így megalapozhatja az exportpiacokon tervezett árbevétel-növekedést.
A csoport szabadkai gyáregységében 400 ezer eurós beruházással évente 8 millió négyzetméter üvegszövet előállítására alkalmas új gyártósort is üzembe helyeznek.
Globális tervek
A Masterplast fő piacai továbbra is Magyarország, Horvátország, Románia, Szerbia és Szlovákia maradnak, melyeken az építőanyag-piac bővülésén túlmutató növekedést tervez. A bolgár, lengyel, macedón, orosz és ukrán piacokon a vállalat tovább kívánja növelni partnerei számát, és a saját márkanevű termékek forgalmazásán kívül erősíteni kívánja jelenlétét más forgalmazók számára gyártott termékek piacán is.
Az ukrán piacon a jelenleg még bizonytalan jövőjű krízis jelent kockázatot, így a társaság ottani gyáregységét továbbra sem tervezi elindítani és az ezzel kapcsolatos befektetéseit átértékeli év végi jelentésében. A vállalat a legnagyobb árbevétel-növekedést Nyugat- és Dél-Európában, Észak-Afrikában, Észak-Amerikában és a Balti országokban várja, elsősorban a stratégiailag kiemelt termékek, így például az üvegszövet körében.
Még osztalékot is fizetnek?
A vállalat középtávú célja, hogy részvényei a tőzsde Prémium kategóriájába kerüljenek. Tibor Dávid, a vállalat elnök-vezérigazgatója ezzel kapcsolatban kiemelte, hogy megfelelő mértékű nyereség elérése esetén a későbbiekben osztalékfizetést is elképzelhetőnek tart, amennyiben a társaság nem talál a stratégiai céljainak megfelelő beruházási vagy akvizíciós célpontot.
A Masterplast vezetése egy korábbi sajtótájékoztatón |
Tibor Dávid hozzátette, hogy a vállalat menedzsmentje az idei első kilenc hónap teljesítménye alapján egy jó utolsó negyedéves teljesítménnyel megvalósíthatónak tartja a korábban megfogalmazott idei eredménycélját (6%-os EBITDA), míg 2016-ban 8 százalékos EBITDA elérését tűzte ki célul.