A német BMW AG autóipari konszern az első negyedévben több mint 550 ezer autót tudott értékesíteni, ez 5,9 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi teljesítményt, egyben új negyedéves rekordot is jelent a társaságnak. A legnagyobb menetelést Kínában és Nagy-Britanniában tudta felmutatni a cég, mindkét országban több mint 10 százalékkal tudta megdobni az eladásait. A Volkswagen-botrány sújtotta Európában ez a növekedés valamivel kisebb, 9,5 százalék volt.
A BMW csoport értékesítési számai az első negyedévben. Forrás: bmwgroup.com |
Rekordértékesítés, kiugró nyereség
A nettó nyereség tekintetében történetének legjobb első negyedévét zárta a csoport: a 2015 első negyedévinél 8,2 százalékkal magasabb, 1,6 milliárd eurós profitra tett szert a BMW. A csoport értékesítési árbevétele ugyanakkor a kedvezőtlen devizaárfolyam-hatások miatt 20,853 milliárd euróra csökkent az egy évvel korábbi 20,917 milliárd euróról. Az adó és kamatfizetés előtti eredmény 2,5 százalékkal 2,457 milliárd euróra csökkent.
A BMW árbevételének alakulása a 2016-os negyedévben. Forrás: bmwgroup.com |
Mit vár a vezetés?
A konszern vezérigazgatója, Harald Krüger az eredmények hatására megerősítette a BMW éves tervét, amely a tavalyinál magasabb, újabb eladási rekord elérését és az adózás előtti eredmény növelését tűzte ki, mind az autóipari üzletágban, mind a csoport egészénél. Hozzátette: ahhoz, hogy a BMW megőrizze a vezető pozícióját a világ prémium autómárkáinak a rangsorában, az eredmény-arányos jövedelmezőségnek a 80-100 százalékos sávon belül kell alakulnia.