Biztató kezdés után lefelé indultak el az amerikai tőzsdék a nap folyamán, aminek fő okaként azt jelölik meg, hogy az amerikai üzleti aktivitást mérő IHS Markit index váratlan csökkenést mutatott. A gyáripari aktivitás ugyan magas maradt, de ezt ellensúlyozta a szolgáltató szektor rossz teljesítménye. Egyre több a kétség afelől, hogy az amerikai gazdaság gyorsan kilábal a válságból. Vannak, akik már a karácsonyi szezont siratják, ami pedig az év legjobb időszaka szokott lenni.
Az európai tőzsdék még pluszban zártak, a német index 0,4, a francia 0,6, a brit 1,2 százalékos emelkedéssel búcsúzott. Az USA-ban az S&P 500 index 0,8, a Nasdaq 100-as 1,4, a Dow Jones ipari átlag pedig 0,4 százalékos mínuszban van.
Varsó le, Budapest fel
Varsóban fél százalék esést jegyeztek fel, Budapesten viszont 0,7 százalékos BUX-emelkedés volt a mérleg. Az OTP 0,8 százalékkal csökkent a végére, pedig a nap nagy részét pluszban töltötte. Záró ára 9080 forint. A Mol egy százalékkal esett, a Magyar Telekom 0,3 százalékkal emelkedett. A napot igazából a Richter 4,6 százalékos ugrása mentette meg, 6800 forintra.
További és frissebb árfolyamok, grafikonok itt láthatók
Folytatódott a forint gyengülése, az euró már 365,15 forint, újabb két forinttal drágult, a napi maximuma ráadásul 365,85 volt.
Nem sikerült a héten az MNB-nek megnyugtatnia a befektetőket a forint sorsát illetően, ezzel továbbra is nyomás alatt maradt a forint. A többi régiós deviza is gyengülést mutat, ami arra utal, hogy általános nyomás is helyeződik a régiós devizákra – írta az Erste Befektetési Zrt. Így elképzelhető, hogy hamarosan ismét teszteli az EUR/HUF a 370 körüli szinteket, amit a technikai kép is alátámaszt.
(Délelőtti tőzsdetudósításunkban sokat írtunk a forintgyengülés okairól, rövidebb és hosszabb távon egyaránt.)
Egylövéses oltás
Jó online eladási számai miatt tíz százalékos pluszban van ma a Nike, ez kezdetben sokad dobott az amerikai hangulaton. A Johnson & Johnson részvénye 1,3 százalékkal gyarapodott, miután elindította az “egylövéses” (egy adaggal már hatásos) COVID-19 vakcina 60 000 fős utolsó vizsgálati körét. Ez sokkal egyszerűbbé tehetné az adagok millióinak elosztását, összehasonlítva a riválisokkal, amelyek oltóanyaga két adag beadásával működik.
Gigakibocsátás készül
Bennfentesek szerint a kínai pénzügyi szolgáltató, az Ant, az Alibaba leányvállalata összesen 35 milliárd dollárt szeretne beszedni a befektetőktől a tervezett sanghaji és hongkongi IPO-k során.
A kibocsátás mennyisége egyenlően oszlik meg a két kereskedési helyszín között. Állítólag nagy érdeklődést várnak az intézményi befektetőktől. Az Ant az Amazon kínai riválisa, részvényeinek 10-15 százalékát akarja felajánlani. Így az Alipay fizetési szolgáltatás üzemeltetője letaszíthatja a trónról az Aramco szaúdi olajipari vállalatot. Annak 2019 decemberi IPO-ja volt ugyanis eddig a világon a legnagyobb, 29,4 milliárd dollárral – írta az N-Tv.de.
Néhány bank megszűnhet a koronavírus miatt
Raimund Röseler, Németország pénzügyi felügyeletének, a Bafinnek vezetője feltételezi, hogy nem minden hitelintézet éli túl a koronaválságot. Felszólítja a pénzintézeteket, hogy már most csökkentsék a költségeket és hagyják ki az osztalékfizetéseket a növekvő terhekre való felkészülés érdekében.
A Deutsche Bank máris drasztikusan szigorított takarékossági politikáján. Tíz évvel ezelőtt Németország legnagyobb bankjának még mindig több mint 800 fiókja volt. Hamarosan csak feleannyi lesz. Így friss bizonyítékkal szolgál arról, hogy a koronavírus-válság hogyan gyorsítja fel a fiókok halálát – írta a Fonds Professionell.
Nem volt meggyőző a Tesla
Kilenc százalékkal esik ma a Tesla, amely tegnap közgyűlést is tartott, valamint a Battery Day nevű rendezvényen is bejelentések érkeztek. Sokan úgy vélték ma, a csalódottság oka, hogy az akkumulátorok terén egyelőre nem látszik igazán nagy áttörés.
Kevesebb figyelmet kapott, hogy a cég árcsökkentést tervez hosszú távon, a középosztálynak szánt olcsó, teljesen automatizált modellt tervez – derült ki egyes tudósításokból. Vannak, akik pedig abban kételkednek, hogy a cég meg tudja hosszú távon tartani technológiai előnyét más autógyárakkal szemben.